Nummer 2 - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu Nummer 2 - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu

Nummer 2

Blijf op de hoogte en volg Nianne

24 December 2012 | Verenigde Staten, Milton

Hi lieve iedereen,
Dit is niet de volgende dag, zoals ik beloofd had in mijn vorige blog.. maar hier ga ik weer.

Ik was gebleven bij het Thanksgiving weekend. Mijn aller eerste thanksgiving! De donderdag stonden Katrina en Kim de hele dag in de keuken om een zo'n goed mogelijk avond eten te maken! Mijn taak was de afwas daarna dus ik hoefde mij gelukkig niet de hele dag bezig te houden met het eten. Mijn eerste thanksgiving maaltijd was zeker een ervaring, de turkey was een soort van mislukt, samen met de zoeten aardappelen. Maar verder was het lekker. Met het afwassen waren er wat akkefietjes.. maar goed dat mag een leuke dag niet verpesten.

De volgende dag stonden we vroeg op om black Friday shopping te doen. Op deze dag, altijd de dag na Thanksgiving hebben alle winkels enorme korting, maar dan ook echt super korting! Mensen worden gek hier, ze doen alles om hun producten te krijgen, de winkels gaan om 4 uur open en mensen staan dan al uren tot dagen voor de deur te wachten.!! Wij wilde eerst slapen en de ergste drukte ontwijken dus wij waren in het winkelcentrum om 7 uur. Het was erg leuk maar ik voelde mij echt heel erg moe en misselijk. Ik heb geen idee hoe het telkens komt dat als mijn ritme om gegooid wordt ik me beroerd voel. Ik lijk wel een oud ziek omaatje. Maar goed, de rest van de dag heb ik dus slapen doorgebracht..

Zaterdag ging ik met Jeff naar Family fun centre, hier hebben we videogames gespeeld en gemidgetgolft. het was een erg leuke avond!

En zondag, de laatste dag van het lange weekend kwamen Bill, Katie en haar dochter voor een ander thanksgiving dinner with left-overs. Mike kwam ook mee eten. We hebben na het eten nog kaartspellen gedaan. In de avond bracht Mike mij, in een onwijs mooie sportauto, naar de bioscoop waar ik samen met Alessandro naar Frankenweenie ging. Na 15 minuten besloten we dat het echt een domme film was dus zijn we stiekem bij Cloud Atlas binnen geslopen. Een erg goede film, wel een soort van lastig te begrijpen vond ik.

In die week ging ik ook met een vriendin van school, Adriana en een Spaanse exchange student naar het muziek museum in Seattle. Het is echt een super raar en mooi gebouw en de het is echt een museum waar je een hele dag in door kan brengen, wij hadden echter maar 2 uurtje. Het is een museum over allemaal van die rock band die heel populair waren in Seattle of daar begonnen. Ik had van de helft natuurlijk nog nooit gehoord, en ik scheen daar de enige in te zijn… Het leuke in het museum was dat er een heel gedeelte was waar je zelf instrumenten kon bespelen en ze je leerde hoe het moest en je kon het opnemen enzo! Echt leuk! Veder was er ook een motor en dan kon je een leren jacket aantrekken en daar foto’s maken. En als laatst kon je je eigen concert geven. Je kreeg allemaal een instrument en dan werd het opgenomen alsof je ook echt dat concert gaf, het was echt super om te doen!! Onze band naar was “exchangely awesome” !! We kregen een poster van ons concert en de kaartjes!! Het was echt een super leuke dag!

Op school kon je een paar weken eerder winter wishes in vullen, dat zijn wensen die je hebt en de school kan ze dan voor je waar maken. Je kan van alles vragen, van een date voor prom tot schoenen tot fruit. Ik vroeg voor iets typisch Amerikaans. De wensen werden in deze weken vervuld en mijn art teacher had mijn winter wish vervuld, ze geeft mij mijn jaarboek aan het eind van een jaar!! Een 55 dollar cadeau!! Ik was echt verbaasd en zo blij!!

De dag daarna was minder leuk want Katrina en Kenzie gingen terug naar huis. We gingen ze met z’n alle weg brengen en we mochten zelfs mee achter de douane. Ik had geen eens een paspoort, id-card of iets met me, en toch mocht ik mee! Gelukkig!! We hebben gezamenlijk nog wat gegeten daar en toen was het toch echt tijd om afscheid te nemen. Kenzie wilde telkens terug naar mij, dat was zo schattig!! We missen ze hier!

Die zondag was Mind’s verjaardagsfeestje. Ze werd 16 jaar en het was haar eerste verjaardagsfeestje ooit! Ze komt uit Tailand en zij deed het nooit thuis, ze had ook geen idee wat ze deed, ze wist niet hoe het werkte met de kaarsje op de taart, ze opende de cadeautjes niet en ze had op haar verjaardag helemaal niet met haar ouders geskyped en zag ook niet waarom dat belangrijk was hahaha XD Mind had een paar vriendinnen van school uitgenodigd en verder waren Eve (hostsister), Maher, Alessandro en nog een exchange student van haar school daar. Het was een erg gezellige avond!

Het weekend daarna hielpen we achter de schermen met het schooltoneelstuk. De hele week waren we bij de repetities het was erg gezellig! Het enige wat we hoefde te doen was decors verwisselen en mensen helpen met omkleden, maar het was vooral erg leuk om daar te zijn!

Die zaterdag gingen we met de exchange groep naar de musical Elf in Seattle. Het was in het 5th avenue theater, een heel mooi oud theater! Maar wel allemaal heel krap! De musical was goed, niet de beste musical die ik ooit heb gezien maar het was vermakelijk en erg kersterig! Na de musical gingen we naar het grote plein in Seattle waar een enorme kerstboom staat, daar hebben we natuurlijk honderden foto’s gemaakt en daarna gingen we eten in het winkelcentrum. Ik weet niet of ik het ooit al uitgelecht heb, en de meeste weten het waarschijnlijk ook wel, maar als je hier gaat eten in een winkelcentrum ga je niet naar één restaurant. Elk restaurants (meestal een Mc donalds, Subway, italiaans iets etc) Heeft een bar waar je je eten kan bestellen en dan krijg je het meteen mee, dan zijn er heel veel tafels waar iedereen kan zitten. Mensen kunnen dus met z’n alle in de zelfde plaats eten maar bij allemaal verschillende restaurants hun eten hebben gehaald. Het is niet heel erg sfeervol maar het is wel een slim idee vind ik!

De dag daarna werd ik door Alessandro’s gastfamilie uitgenodigd om Santa Lucia te vieren in de universiteit in Tacoma. Santa Lucia is een Zweedse feestdag. De universiteit was leuk, waar ik me oud voel op de high school voel ik me jong op de universiteit. Zijn hostfamilie was echt heel aardig! Ze hebben een tweeling (niet echt hun tweeling maar ze zorgen er voor tijdens de weekenden) Ze zijn 2 jaar oud en echt te schattig!! Eerst gingen we eten in het restaurant daar. Zijn hostbroer en een vriend waren er ook en we hebben heel gezellig gepraat. Na het eten was er een kerk dienst, er waren veel Santa Lucia’s en de hoofd-Santa Lucia kreeg zelfs een studiebeurs! De kerkdienst was vol met traditionele liedjes en dansen, maar het leukste moment was, toen alle kinderen een sliert moesten maken en dansen en de één na de ander uitgleed op de vloer! Na de kerk liepen we over een pad verlicht met kaarsjes naar de zaal en hier kon je Zweedse koekjes eten en dansen om de kerstboom, dat laatste deed ik niet :P

5 december was natuurlijk SINTERKLAAS!! Ik mocht een dag thuis blijven van school om dit mee te vieren. Terwijl in Nederland de surprises open gemaakt werden (ze waren echt prachtig trouwens!! ) zat ik hier in Amerika pepernoten te maken. Het was alsof ik er helemaal bij was, en nogmaals bedank ik de maker van Skype met heel mijn hart, want het laat mij bij de belangrijke momenten thuis zijn, het voelt alsof ik niks mis.

De dag daarna was de Blood-drive at school. Alle leerlingen kunnen zich aanmelden en tijdens schooltijd bloed doneren voor de lokale bloedbank, Adriana en ik wilde het ook doen, maar ons Europese bloed was niet goed genoeg omdat er in 1980 iets was wat het heeft kunnen besmetten… zucht..

Die vrijdag was weer een super leuke dag op school! In de pauze gaf een vriendin van school mij Nederlandse koekjes (haar grootouders waren Nederlands) omdat ze dacht dat ik met sinterklaas Nederland wel zou missen. Echt zo lief! Verder kreeg ik heel onverwachts een tweede winter wish, ik kreeg een graduation cap!! Ben er echt zo ontzettend blij mee!! Gewoon twee winter wishes! In de avond na school ging ik met Kim en Jeff naar een Christmas Carol in de kerk. Ik verwachte er niet zo heel veel van omdat ik dacht dat het gewoon een toneelstuk was van de kerk. Maar echt ik heb me daarin echt verschrikkelijk vergist! Het was een fantastische voorstelling! De mensen waren zo goed, onwijs mooie stem en perfecte dansen. Het was een hele grote cast met ongeveer de helft kinderen en zelfs de kinderen heb ik niet kunnen betrappen op een foutje! Het was een toneelstuk dat je echt in de kerstsfeer bracht en zeker een van de beste musicals die ik ooit gezien heb! Beter dan Elf en dat was met professionele acteurs en een kaartje daarvoor was 6 keer zo duur! Die avond ging ik nog naar Alessandro’s huis om Lord of the rings te kijken. We begonnen om 11 uur en het duurde tot iets van half 2. Een super mooie film maar ik viel wel in slaap zeg.. ik was zo moe!! Maar ik had een hele gezellige avond, en jezus zeg want wonen zij in een mega groot en mooi huis :O

Die zondag ging ik met Jeff en Adriana naar de sneeuw! We moesten een uur rijden en de weg werd tijdens het rijden alleen maar mooier en mooier! We kwamen uit in een skigebied, het voelt echt alsof je in een totaal andere wereld bent! We hebben heel veel foto’s gemaakt, warme chocolade melk gedronken en op de weg terug Italiaans gegeten 

Vanaf die dag bleef Adriana een week bij mij logeren omdat haar hostparents voor een week naar Europa gingen. Het was zo gezellig, altijd iemand om mee te praten voordat je gaat slapen, samen opstaan, ontbijten en mijn vriendin thuis altijd! Ik ben zo ontzetten blij dat ik haar ontmoet heb!! Ze is mijn aller beste vriendinnetje hier en ik ga haar zo verschrikkelijk missen!! We kunnen samen Glee kijken als twee gekken, gossip girl huilend en gesprekken hebben die helemaal niemand begrijpt (ook omdat we deels onze eigen taal spreken :p)
Die Vrijdag hadden we niet veel te doen doordat iets gecanceld werd, maar toen werden we uitgenodigd door een vriendin van school om mee te gaan naar een prijsuitreiking voor zwemmen. We moesten vooral medailles sorteren enzo, maar mijn god wat waren daar veel mooie jongens zeg! Ik weet niet waar die allemaal verstopt zitten in Amerika!! Het was dus een erg leuke avond :P

Zaterdag trakteerde Jeff ons op een avond naar de Notenkraker! Iedereen was zo mooi aangekleed en de voorstelling was zo leuk!! We zaten best wel hoog maar toch konden we alles nog heel goed zien. Het was heel goed gedaan, en ik was opnieuw verbaasd bij hoe goed de kleine kinderen het deden! Ik heb echt een fijne avond gehad!

Zondag hielp ik met Kim en Adriana met een soort kerstevenement voor moeders en hun kinderen die het lastig hebben (met geld, verslaving etc.) Ik begon met schminken maar ze kwamen host people te kort dus moest ik een gezin hosten door de avond, het was een leuke ervaring maar het was nogal een aparte familie! Maar het is fijn om gezinnen te kunnen helpen!

Dat was het weer even voor vandaag, ik loop nu nog maar 1 week achter.. dus die komt er snel aan!

Heeel erg veel liefs vanuit Milton!
Xxxxx <3




  • 24 December 2012 - 17:00

    Tante Agaath:

    hallo Nianne
    leuk om je belevenissen te lezen. je maakt alle Amerikaanse hoogtepunten mee. Ik kan me nog steeds niet goed voorstellen hoe je naar al die mensen toe gaat. Je hebt geen fiets en ook geen auto.
    Denk je intussen al in het Engels(Amerikaans). Ik ben benieuwd hoe men in Amerika oud en nieuw viert.
    Dat horen we in je volgende verslag.
    Wij gaan morgen eerste kerstdag naar Irene. Ik heb een tulband voor haar gebakken. Het ziet er heerlijk uit ,maar of het ook heerlijk smaakt is de vraag.
    We wensen je mooie feestdagen. heel veel liefs van ons, Agaath en Siem.

  • 25 December 2012 - 19:23

    Opantoon:

    Lieve Nianne,

    Toen ik je kerstgroet kreeg kon ik ook je laatste reisverslag aanklikken en dat heb ik nu dus gelezen. Je hebt al een voorproefje van het skiën genomen las ik. Dat moet echt een mooi weekend voor je worden. Maar als ik lees wat en waar en hoeveel je allemaal uit, zou ik maar oppassen dat je met je 100 kilo niet vanzelf de helling afrolt. Of dat de skilift je niet naar boven krijgt.

  • 31 December 2012 - 17:37

    Leonieke ( Je Liefste Moedertje):

    hai lieve griet,
    klinkt goed! je gaat t nog beresaai vinden als je weer thuis bent.!
    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Milton

Nianne

Ik ben Nianne, ik ben 17 jaar en zal het jaar na het behalen van mijn diploma in Amerika doorbrengen en daar naar de fife High School gaan. Ik zal proberen deze blog dat jaar zo goed mogelijk bij te houden en alle spannende, leuke, gezellige en ook mindere dingen met jullie te delen! Liefs Nianne

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 32596

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2019

Master in Noorwegen

18 Augustus 2012 - 30 November -0001

High School jaar

Landen bezocht: