Life is good!! - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu Life is good!! - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu

Life is good!!

Blijf op de hoogte en volg Nianne

15 Maart 2013 | Verenigde Staten, Milton

Heeeey lieve iedereen!!

Yep, ik weet het, het is OPNIEUW echt een eeuwigheid dat ik voor het laatst geschreven heb. Maar hier komt er weer een hoor, maar wees gewaarschuwd het is behoorlijk lang.. sorry maar dan zijn jullie weer up-to-date :P
Ik heb het even in Topics gedaan omdat het makkelijker was voor mij om het in die manier op te schrijven. Ok laten we beginnen waar ik mijn laatste blog eindigde:

Vakantie met Alessandro
Ik ging een weekend met Alessandro en zijn host familie mee naar hun tweede huis op Hartine (een eiland) We vertrokken op zaterdag, het was ongeveer een uur rijden, halverwege probeerde we Twilight te kopen in een supermarkt en het was echt de meest oude, freaky supermarkt die ik ooit gezien heb. Maar goed, we kwamen aan bij het huis, echt een super mooi huis! We (Alessandro, Megan en ik met de hond) om te gaan lopen op het strand. Toen we aan het eind waren was het tij inmiddels zo hoog dat we er niet meer konden lopen, ook door alles ongevallen bomen en de rots wand die geen mogelijkheid gaf om ergens een ander pad in te slaan. Maar we besloten om op een avontuur te gaan, slecht idee. We waren een uur onderweg en nog geen eens op drie kwart van een weg die ons 20 minuten had geduurd met laag tij. Op dat moment besloten we dat het een SLECHT idee was en keerde we om, een ander uur! Helemaal vies en vermoeid kwamen we aan en zijn we een film gaan kijken. In de avond had zijn hostmoeder geregeld dat alle ingrediënten er waren om boerenkool te maken, en dat hebben we die avond gegeten, ze vonden het allemaal heel lekker! Die avond hebben we nog 2 andere films gekeken. Ik sliep met Megan op een kamer en omdat we allebei te lui waren om het bed op te maken sliepen we onder 10 dekentjes, dat leek op dat moment een goed idee, maar serieus, 10 is echt te veel! We hebben de hele avond lopen kletsen en om 4 uur vielen we eindelijk in slaap. De volgende dag hadden we pannenkoeken voor ontbijt en zijn Megan en ik gaan Kanoën. In de middag hadden we spaghetti en we hebben nog een film gekeken. Die avond was het weer tijd om naar huis te gaan, het was echt een super gezellig weekend.

Ski vakantie
Eindelijk was het zover, om met mijn fantastische exchange groep op skivakantie te gaan. Ik kreeg het van mijn lieve opa voor mijn 18 verjaardag en het was echt zo’n gaaf weekend! We vertrokken op zaterdag ochtend, ik zat naast Katie en het was een LANGE reis! Het duurde in totaal 6 uur. Ik weet niet hoe mijn groep het elke keer weer voor elkaar krijgt, maar telkens hebben we de dubbele reistijd van een normaal rijdend persoon. We kwamen aan bij ons Hotel, een mooi hotel, maar in de verste verte was geen sneeuw te bekennen! Erger nog het leek wel alsof wel alsof we ons in Griekenland bevonden, oranje bergen
die leken in geen eeuwen een druppel regen hadden gezien. Dat was dus wel even teleurstellend maar alles werd gauw beter, we hadden een hele mooie kamer! Ik sliep op een kamer met Katie, Eve en Iida (de laatste 2 van Finland) We hadden kort tijd om ons om te kleden want we gingen meteen op weg naar de bergen voor night skiing. Het skigebied was Mission ridge. Ik dacht dat ik nog wel wist hoe ik moest skiën maar dat viel echt vies tegen!! Ik ging de berg op met Dina, Katie, Iida, Bruno, Roderico, Alessandro, Federico en Sergiof. Het was echt een onwijs hogen berg!! Ik denk dat alleen de lift al 20 minuten duurde. Het was hartstikke donker en de berg was ZO moeilijk, ik ben denk ik echt wel 20 keer gevallen, heel beschamend maar gelukkige wachtte iedereen op elkaar! Ondanks dat het heel erg gezellig was begreep ik toch niet zo goed meer wat ik nou zo geweldig vond aan skiën het was zo pijnlijk! We zijn naar het café gegaan en hebben gegeten en een soort van apre-ski gedaan, naja niet echt maar het komt er het dichts bij. Daarna gingen we terug naar het hotel.
Het was de regel dat we meteen zouden gaan slapen en de grootste overtreding was jongens op meisjes kamers en andersom… Maar hoe vaak ben je nou met z’n alle op een vakantie??? Zodra het 12 uur was kwamen de jongens van de andere kamer naar de onze en het was super gezellig alleen iedereen werd helemaal bang bij elk klein geluidje. Oh en we hebben nog met Adriana geskyped, zodat iedereen even hallo kon zeggen tegen haar 
De volgende dag gingen we na een lekker ontbijt weer naar de berg en het was licht! En niet alleen dat, ook de makkelijkere berg was open! Het ging zo veel beter! Ik begreep meteen weer wat zo geweldig is aan skiën, het is zo veel leuker als je niet elke 10 seconde valt! De meesten van mijn vrienden besloten om naar de moeilijke bergen te gaan, wat ik ze ook niet kwalijk nam, maar ik ben iets van 10 keer die berg afgegaan. Katie begon met lessen maar na een tijdje waren ze over en ze bleek echt een natuurtalentje te zijn dus ben ik met haar gaan skiën. Later die middag heb ik de zelfde berg geprobeerd als de avond daarvoor en het ging zo veel beter! Het was echt een super gezellige dag en ik denk dat iedereen nog wel een paar dagen meer had willen skiën!
Die avond kregen we geld mee om ergens te eten en daarna gingen we naar de film, idenity thief, wat een saaie film zeg.. poeh.. Gelukkig was de avond wel weer heel gezellig! Katie en ik gingen naar de jongens kamer. Katie viel bijna meteen in slaap hier en ik ben een film gaan kijken met Alessandro, Dear John XD
De volgende morgen vertrokken we in de ochtend. W e reden naar Leavensworth, de Duits stadje. Het was zo leuk, alles zag er zo gaaf uit! Ik ben met Katie gaan rondlopen in de stad we hebben veel eten gekocht, zoals Zwitserse chocolade en zijn gaan eten in een “Duits” restaurant. We hadden Braadworst en water in Bierglazen. Het was zo gezellig! Daarna zijn we met de bus weer terug gereden. Het was een hele zielige terugreis doordat het Federico’s laatste keer was dat hij iedereen zag voordat hij terug ging naar Argentinië. Ik had een kaart gekocht en er iedereen op laten schrijven, hij moest huilen en toen moest iedereen huilen dus het was heel zielig!! Maar het was een fantastisch weekend! Ik heb zoveel plezier gehad en geweldige mensen om mij heen! Wat heb ik toch een fantastische groep!

Zwanger zijn
Voor Child development moest iedereen van de klas, 1 schooldag met een zwangerschapsbuik rond lopen. De buik was 30 pound en had metalen ballen er in om ellebogen en dat soort dingen te laten voelen. Het ding was echt enorm!! In het begin had ik er wel zin in, het leek mij wel interessant om te kijken hoe het is en hoe mensen er op reageren. En je zou zeggen dat mensen wel door hebben dat het nep is. Aangezien de school dit elk semester 1 week lang doe en ik op woensdag was. Dus de dagen daarvoor waren er telkens al 7 mensen spontaan zwanger. Maar geloof me, genoeg mensen hebben gevraagd of ik echt zwanger was.. De eerste 2 uur waren goed, ik vond het wel grappig maar daarna moest ik het 3e uur naar de basis school om daar te helpen, dat was behoorlijk raar.. gelukkig hadden veel van de kinderen wel al eerder de nep-zwangerschapsbuiken gezien dus dat hielp. Na dat uur was ik het zat, het is zwaar en oncomfortabel en mensen staren je de hele tijd aan. Maar mijn dag was nog niet over, ik had PE-class!!! We deden push-ups, sit-ups, touwtjespringen, rennen, mountainclimbers, plank, wallsitters, my god! Ik moest alles meedoen en het deed pijn!! Elke keer als je springt bonken al de metalen ballen kei hard op je buik! Ik was zo blij toen ik aan het eind eindelijk dat ding af mocht, het was een goede ervaring maar man.. ik ben daar echt veelte jong voor!


The school musical
De schoolmusical is van start gegaan! Ik heb auditie gedaan en een rol gekregen. Ik had met de docent gesproken en gevraagd of ik een rol mocht met zo min mogelijk tekst en veel dansen. Ze heeft voor mij een “nieuwe” rol gemaakt waarbij ik alleen de gezamenlijke zinnen zeg maar ik zit in elk liedje en bijna elke scene dus het is echt perfect!! Het is een fairy trouwens. We hebben elke dag play practice van 2,30-5.00 waar de meeste mensen maar 2/3 keer per week hoeven te komen moeten de faries er echt bijna altijd zijn! Maar het is heel leuk, soms wel aardig vermoeiend na een dag school maar het is leuk om te dansen en ik weet ook zeker dat het heel goed gaat worden, want we gaan zo snel!

Other fun things
De donderdag voordat ik met Alessandro op vakantie ging, ben ik gaan fietsen met Stephanie, een vriendin van school, ze is echt een schat!! En ik weet dat fietsen als iets heel normaals klinkt, maar hier niet!!

De volgende dag ging ik naar de bios met Katie en Bruno, we hebben warm bodies gezien, echt een goede film!

De dinsdag daarna ging ik met mijn hostmoeder shoppen voor roze kleren voor Valentijnsdag, we hadden dat al heel lang niet meer gedaan en het was echt heel gezellig!

Woensdag was er een ASL game avond in Katie’s school, dus daar gingen we, met Kim (Germany), heen. Het was niet echt een geweldige game avond, maar het was desondanks heel erg gezellig!

Donderdag was Valentijnsdag!! We moesten allemaal roze en rode kleren aan naar school en we hadden een long PM assembly! Het was zo
gaaf gedaan! De hele week hadden we trouwens al allemaal Valentijn acties in de school, dat is echt het leuke van de Amerikaanse high school! Die avond ben ik naar Alessandro gegaan, niets romantisch ofzo hoor, gewoon film kijken met zijn hostfamilie want zijn hostmoeder had taart gemaakt en koekjes en ze vroegen of ik wilde komen.

De week daarna op donderdag had Jeff, mijn hostbroer, geregeld dat ik Federico nog 1 laatste keer kon zien voordat hij weer terug naar huis ging!!! Het was super! We zijn gaan lopen naar de Starbuck (30 min) en hebben de hele weg over van alles en nog wat gepraat. Het was zo fijn om hem nog 1 keer te zien, want ik heb geen idee of ik hem ooit nog eens ga zien. Ik vind het best wel lastig dat vrienden van mij terug naar huis gaan. Het zou zo veel makkelijker zijn als je zeker wist dat je ze nog eens zou zien, maar ik heb geen idee of ik ooit naar Argentinië kan gaan.. maar ik was erg dankbaar dat ik afscheid kon nemen  Daarna ging ik met Jeff naar de film safe Heaven. Erg goede film, ik had ook niet anders verwacht!!

Vrijdag was Alessandro’s verjaardag en hij gaf een feestje. Het was gezellig maar niet helemaal mijn soort of feestje, het was echt zo’n game feestje. Iedereen was call of duty aan het spelen. Ik snap niet hoe ze het interessant vinden om daar de hele tijd naar de kijken!! Gelukkig gingen we later op de avond Avatar kijken, dus dat was leuk en er was heel veel eten XD

De dag daarna was het feestje van Yoona (Zuid-Korea) Ik kreeg en lift van Katie’s hostmoeder, Barb. En zoals we al verwacht hadden kwamen we een uur te laat op een twee uur durend feestje… Gelukkig mochten we langer blijven, het was een gezellig feestje maar twee uurtjes waren genoeg. Daarna zijn we, Roderico, Bruno, Kim, Katie and ik, naar de 2 dollar movies gegaan en hebben de road trip gezien. Het was denk ik een film voor iets oudere mensen..

Die avond bleef ik bij Kim slapen, ze heeft een nieuwe hostfamilie, ze zijn heel aardig, wel echt HEEEL erg gelovig! De volgende ochtend ging ik me hun mee naar Seattle, er was een flowershow (binnen!!) Kim en ik vonden het niet heel erg interessant (het leukste gedeelte was de kindertuin :P) En nadat we met z’n alle lunch hadden zijn wij Seattle ingegaan en dat was heel erg gezellig! Seattle is en blijft toch echt een geweldige stad! (met als hoogtepunt de Duits/Nederlandse winkel) In de avond waren de Oscars op tv dus dat heb ik natuurlijk gekeken! I LOVE THE OSCARS!

Maandag Kwam Josh (mijn hostbroer) op bezoek vanuit Las Vegas, ik ben hem gaan ophalen met Kim van het vliegveld (serieus ik ben nog nooit in mijn leven zo vaak op een vliegveld geweest in een korte tijd!!) We gingen uit eten naar een Aziatisch restaurant, het was erg gezellig, ik mis het wel dat iedereen van de familie hier was, het was toch wel erg leuk om Josh en Katrina (en Kenzie!!) hier ook te hebben!
Verder die week niet zo veel bijzonders, ook vrijdag was rustig, wat eigenlijk wel lekker was na een hele tijd helemaal volgeboekt te hebben gezeten.

Zaterdag kwamen Kim en Katie in de middag. We hadden boerenkool en pannenkoeken gemaakt, en het was een erg lekker avondeten. In de avond gingen we de film Pitch Perfect gekeken, wat een geweldige film zeg!! Het was een hele gezellige meidenavond!
Zondag was kerk natuurlijk (dat skip ik de hele tijd een soort van in mijn verhaal. Maar zondagen is nog steeds kerk en woensdag avonden Youth Group) En daarna was de potlock, de rest van de zondag was gewoon een beetje rustig niks doen.

Woensdag ging ik met Kim naar Maher’s (Libanon) school uitvoering. Het was een tikje langdradig en verhaalloos maar hij deed het echt heel erg goed!! En het was leuk om hem er zo veel plezier er in te zien hebben. Ik had hem meer dan een maand niet gezien dus ik was ook gewoon heel blij om hem eindelijk weer eens te zien!

Donderdag kookte Jeff met een vriend van hem een chique dinner for ons, het was erg lekker.

Vrijdag ging ik weer naar Alessandro om Twilight te kijken (We hebben nog 1 te gaan) het Twilight gedeelte was leuk, maar daarna gingen we James Bond kijken en dat was echt dodelijk saai! Ik viel halverwege in slaap en toen ik aan het einde van de film wakker werd was iedereen in slaap gevallen, Alessandro, zijn hostbroer en hostvader! Ahaha dus het lag niet aan mij, die film was echt saai!!

Zaterdag ging ik voor het eerst op de fiets alleen, ik ging kijken hoe lang het was (en of het mogelijk was) om naar school te fietsen, en het is!! Ik ben doorgefietst naar Dairy Queen en heb een ijsje gehaald en ben weer terug gegaan, ik had het gemist!! Daarna ging ik shoppen met Alessandro en Bruno. We gingen naar de tacoma mall, het was heel gezellig! En zij gaven allebei echt zo veel geld uit!! Ik had alleen een vest gekocht, wel een heel lekker warm vest ;) Daarna gingen we uiteten at outbreak. Het was een hele gezellige dag, ik was alleen wel heel moe doordat ik die avond daarvoor maar 5 uur geslapen had doordat die James Bond film tot 1.30 duurde en ik nog 30 minuten naar huis moest rijden. En de volgende ochtend werd ik wakker toen Kim naar haar werk ging..

Zondag ging ik na de kerk met Kim naar Cosco voor lunch en daarna gingen we met Jeff naar de film “escape from planet earth” we dachten dat het een hele kinderlijke film zou zijn, maar het is super grappig!

Dinsdag, woensdag en donderdag hadden we een late start dus dat was uitslapen!! Op dinsdag ben ik met Dimarya ergens ontbijt gaan halen en heb ik geholpen om een klaslokaal klaar te maken voor een baby shower voor de docent. Het is echt lekker om zo kort les te hebben! Zo’n late start zou ik altijd wel willen hebben!

Dinsdag ging ik eerste uit eten met Kim en Jubo en daarna naar de Supermall met Kim. Het was heel leuk, we gingen prom dresses passen en het is zo cool om te doen, want ze hebben echt de meest over de top jurken!

Dat was het weer voor nu!
Love you,
Nianne

  • 15 Maart 2013 - 10:51

    Oma:

    Hoi lieve schat,
    Wat een verslag, je huppelt van het een naar het ander je zal soms wel heel moe zijn.Het is wel geweldig wat je allemaal beleeft en heerlijk dat je zo geniet van al die dingen.Heel veel lieve groetjes van omaxxxxxxxxxx

  • 23 Maart 2013 - 21:33

    Je Allerliefste Moeder:

    Boewaaah!! Sorry, ik moet steeds vaker lachen om mijn "nederlandse amerikaan" :-) mag ik even?
    - een ander uur
    - dinner for ons , etc, echt zo grappig.
    Trouwens: wat een gemiep zeg: ik heb 14 kilo zwanger natuurlijk gewoon zonder gezeur mn sit ups, push ups en gemountainclimbt,. No problem at all :-)

    Trouwens, als je nu niet als de sodemieter op hyves komt breek je voor de tweede keer onze afspraak en kan je met de trein van schiphol nar hoofddorp!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Milton

Nianne

Ik ben Nianne, ik ben 17 jaar en zal het jaar na het behalen van mijn diploma in Amerika doorbrengen en daar naar de fife High School gaan. Ik zal proberen deze blog dat jaar zo goed mogelijk bij te houden en alle spannende, leuke, gezellige en ook mindere dingen met jullie te delen! Liefs Nianne

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 32596

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2019

Master in Noorwegen

18 Augustus 2012 - 30 November -0001

High School jaar

Landen bezocht: