Spring in the U.S.A (part1) - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu Spring in the U.S.A (part1) - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu

Spring in the U.S.A (part1)

Blijf op de hoogte en volg Nianne

12 Mei 2013 | Verenigde Staten, Milton

Ik heb het zo naar mijn zin hier! Alles gaat goed, mijn hostfamily is super, ik voel me helemaal thuis op school en mijn vrienden van de exchange groep zijn geweldig!!
Ik was gebleven bij 15 maart. De 16e was Katie’s verjaardag, in de ochtend zijn we met een groep naar ihop gegaan, een internationaal pannenkoeken restaurant. Heeeeerlijk eten!! De rest van de dag ging ze naar een hangout, ik was te laat met het inschrijven dus ik kon niet mee. Zaterdag en zondag waren gewoon thuis-hang-dagen, maar dat was ook wel een lekker.
De week daarna had ik bijna elke dag play practice. Op maandag ging ik na school met Kim naar een ASL avond. Het was interessant en ik het er aardig wat nieuwe signs geleerd! Dinsdag ging ik na school naar de Forshe’, de vrienden van Kim. Het was heel gezellig, we hebben gekaart en film gekeken. Woensdag uiteten bij jack in de box. Donderdag zou ik naar Oz gaan met Jeff. Eerst gingen we uit eten in een Hawaiin (?) restaurant en toen kwamen we te laat voor de film. Dus in plaats daarvan hebben we wat gedronken bij Starbucks gedronken en rondgelopen in Seattle. Wat een geweldige stad is Seattle toch!
Vrijdag kreeg ik mijn fake-baby op school. Een pop die ik voor een weekend moest verzorgen, hij huilt om de zoveel tijd en daar moet ik dan meteen op reageren door het de fles te geven, te verschonen of vast te houden. Verder is het temperatuur gevoelig en was ik de enige die het kon verzorgen door een polsbandje… Ja.. ik dacht dat het leuk zou worden, maar mijn god! Een baby gaat niet samen met een druk weekend!!
Die Vrijdag kwam Katie bij mij slapen. In de avond gingen we eerste naar Deaf Coffee house, hier was het een beetje uitgestorven dus belde ik Methew op en hebben we een film gekeken bij hem thuis (een horror :o) Rond half 10 haalde Kim ons weer op daar. De baby viel in slaap rond 10 uur, maar wij bleven op tot 2 uur ’s nachts en hadden een gezellige meidenavond, geen goed idee want naast dat de baby 3 keer die nacht wakker werd, was het ook klaarwakker de volgende ochtend om 7 uur… Waar Katie eerste had gezegd dat ze zou helpen als de baby wakker zou worden was hier in de nacht niks van te merken, ze wilde gewoon slapen ( nam ik er ook niet kwalijk, ik wilde niks liever..)
Die ochtend gingen we naar de hangout van de exchange group. En dat was ook een behoorlijke ervaring, iedereen keek me zo vreemd aan en alles meiden wilde de baby vast houden en er mee rondlopen :P Ik wilde ook gewoon een leuke middag hebben dus als de baby sliep liet ik het in de woonkamer staan en mensen konden mij roepen als het zou gaan schreeuwen. Alleen een jongen van China vond het leuk om de baby op te pakken en toen brak hij zijn nek!!! :O gelukkig gebeurt dat bij iedereen want die baby’s zijn echt niet normaal gevoelig, maar het was alsnog stom! Verder was het een super leuke dag op de hangout, al mijn Duitse vriendinnetjes waren daar dus we hebben het onwijs leuk gehad. Na de hangout ging ik naar Alessandro’s huis om film te kijken, halverwege viel ik al in slaap zo moe was ik. Daarna wilde hij nog een film kijken, ook hier heb ik niet veel van mee gekregen, en toen was het zo laat dat ik daar ben blijven slapen. Ik sleep op Megan’s kamer, Alessandro’s hostsister. We hebben tot laat in de nacht lopen kletsen, opnieuw niet het beste idee :P
De volgende dag was ik echt gebroken. Rond een uur of 8 was de baby weer a sleep dus dacht ik even snel te douche. Geen goed idee, volgens Megan begon de baby heel hard te huilen dus toen kwam haar moeder en zei dat ze de baby aan Alessandro moest geven, dus ze zette de huilende baby op zijn bed en hij schopte het van het bed of, de nek opnieuw gebroken…
Ik kwam hierdoor te laat in de kerk, maar dit was gelukkig niet een heel groot probleem. Ik voelde me wel een beetje schuldig toen mensen hun plaats op gaven voor mij omdat ik een baby met mij mee had, maar het was ook niet echt de tijd om uit te gaan leggen dat het nep was. Die dag heb ik verder rustig aangedaan en dat was ook wel nodig aangezien ik die nacht een krappe 4 uur slaap had. Halleluja dat ik die baby maandag ochtend in kon leveren!
Dinsdag gaf Jeff my indoorskydiving cadeau! Het was echt geweldig! Twee keer 1 minuut mocht ik vliegen in de tunnel! En ondanks dat ik nou niet echt bepaald een natuurtalentje ben, was het echt geweldig leuk!! Ooit… niet ergens heel snel, maar ooit.. wil ik echt gaan skydiven!
Donderdag begon ik met mijn eerste road-trip door de U.S.A! we begonnen meteen na school en reden naar Yakima, waar we bleven slapen bij een vriendin van Kim. Het was een mooi huis alleen ze hadden er op z’n minst 20 rendierhoofden hangen omdat de vader een jager was! De volgende dag gingen we vroeg op weg sinds we zo’n 14 uur rijden voor de boeg hadden. We zijn van Washington naar Oregon naar Idaho naar Utah gereden en hebben onderweg op veel verschillende plekken gestopt. Ik was voornamelijk in de auto met Jeff en heb film gekeken, radio geluisterd, gepraat en spelletjes gespeeld. Het was gezellig!
Om iets van 10 uur ’s avonds kwamen we eindelijk aan in Salt Lake City! Kartina haalde ons op in een parkeerplaats op een paar minuten afstand van haar huis om ons mee naar de basis te nemen. Bij de Air force moesten we natuurlijk weer door een backgroundcheck heen, maar daarna konden we naar binnen. Het was een super grote basis en best wel mooi! Katrina’s huis was heel leuk, niet te groot maar zeker niet klein. Het was echt een gezellig huisje. En hier zagen we Kurt en Kenzie weer! Kenzie was zo groot geworden, echt een peutertje, zo schattig! Die avond hebben we niet veel gedaan doordat het al behoorlijk laat was, ik had mijn eigen slaapkamer met een mega groot en lekker bed, dus het was een goede eerste nacht!
De volgende morgen was het de dag voor Pasen. Er was een easterhunt georganiseerd voor de kinderen dus daar gingen we heen, we kwamen alleen 2 minuten te laat en toen we aankwamen was ALLES weg.. maar goed, Kenzie maakte het niet echt uit :P Daarna gingen we naar Café Rio, een Mexicaans restaurant, erg lekker. Toen shoppen in de kinderwinkel en daarna terug naar huis, Kim en Katrina gingen nog meer winkels af maar ik bleef lekker in het huis met Kurt en Jeff. In de avond gingen we naar een heel gezellig restaurantje. En verder was ongeveer elk vrij minuutje gevuld met he kijken van Downton Abby :D
Zondag was het Pasen!! Ik kwam beneden en Katrina en Kim hadden een paasmandje voor mij en Kenzie gemaakt!! Het was een onwijs grote mand helemaal gevuld met lekkere dingen, knutseldingetjes en knuffelberen, echt zo ontzettend lief! Daarna zeiden ze dat we naar buiten moesten want daar hadden we ongeveer 100 paaseieren verstopt! De helft voor Kenzie en de onmogelijke andere helft voor mij ;) De ergste was de gouden, die onder de auto was vast gemaakt! De dag hebben we eieren geschilderd, lekker eten gemaakt en het opgegeten en spelletjes gespeeld. Het was echt een onwijs gezellige Pasen en ik ben blij dat ik het met mijn tweede family kon vieren 
Maandag gingen Kim en Jeff weer terug naar Washington om te werken. Ik ben die dag wezen shoppen met Katrina en Kenzie in een heel mooi winkelcentrum, we hebben Mexicaans gegeten en echt een hele gezellige dag gehad!
Dinsdag gingen we naar het grootste eiland in Salt lake! Het was super lekker weer en omdat het een nationaal park is, is het een en al natuur, er liepen zelfs buffelo’s los!!! Die dingen zijn reusachtig! We hebben rondgereden op het eiland, stukjes gelopen en het museum bezocht.
Woensdag ging ik skiën met Kurt. We gingen naar Powder mountain, het was bijna het eind van het skiseizoen dus heerlijk rustig! Het begon tocht daar, ze waren aan de weg aan het werken en we hadden een rood licht, maar Kurt dacht dat misschien het stoplicht niet werkte omdat het zo lang duurde, dus hij begon te rijden, zodra niemand volgde hadden we al door dat het niet een goed plan was.. maar we konden niet meer terug, het was maar 1 rijbaan dus dan kan je niet omkeren… zodra we de bocht doorgingen zagen we dat het echt heeeeeel erg lang was! Maar we bleven rustig door rijden, totdat de volgauto met de andere auto’s ons tegemoet kwam! Gelukkig was er een plaats waar we in konden en konden we ze zo ontwijken (iets van 70 auto’s!!) aan het eind van de wegwerkzaamheden dachten we zwaar in de problemen te zijn omdat het echt ongelofelijk dom was, maar ze vroegen of we van de brug kwamen en Kurt zei ja (…) En toen zeiden ze “bedankt voor het wachten” XD
Ok toen kwamen we dus aan in het skigebied, echt MEGA groot! Oh my god!!! We kregen een host toegewezen, dus die heeft ons alle pistes laten zien die nog open waren en welke waarschijnlijk de beste voor ons waren. Hij heeft een uur met ons mee geskied, het was eigenlijk heel gezellig. Mijn skiën was in het begin een tikje slecht maar het ging snel echt veel beter! We begonnen op de groene maar we gingen al snel naar de blauwe (rood in europa denk ik…) en het was zo gaaf, er was bijna niemand dus je hoefde helemaal niet op te letten en geen wachttijd voor de lift! Perfect!!! Helaas werd het in de middag heel erg warm (20 graden met felle zon!) en begon de sneeuw zachte te worden en smolt de boven laag, dus het werd een stuk lastiger om te bewegen in de sneeuw en ik ben verbrand!! Niet normaal!! Maar het was echt een top dag in een geweldig ski-gebied!!
Donderdag ging ik met Katrina en Kenzie naar de mormon tempel. We mochten de tempel zelf niet in, maar we kregen een rondleiding in alle gebouwen, het was wel interessant. Daarna gingen we nog even shoppen en toen uit eten met Kurt erbij.
Vrijdag was het alweer de laatste dag…  Ik ging met Katrina naar het winkelcentrum om onze nagels te laten doen. Het was echt zo duur, maar het was het meer dan waard! Daarna gingen we naar een adorible bakkerijtje! Ze hadden de meest heerlijke dingen! Daarna nog even snel een aflevering van Downton Abby kijken en mijn koffer inpakken toen gingen we naar de luchthaven.
Op de luchthaven had ik afgesproken met een vriend die ik had ontmoet tijdens de Nijmeegse vierdaagse vorig jaar. Hij kwam aan om 7 uur die dag en ik vloog om half 9! Het was heel leuk om hem weer eventjes te zien! Daarna was mijn vlucht! Het was niet een hele lange vlucht, iets van 2 en een half uur. Zodra ik lande in Seattle regende het echt pijpenstelen.. typisch :P
Het was echt een geweldige week en ik had mijn geen betere manier kunnen voorstellen om mijn springbreak te besteden! Ik heb echt een geweldige hostfamily!!! :D

  • 12 Mei 2013 - 14:27

    Opa Antoon:

    Nianne,

    En dagboek beginnen is geen kunst, maar om dat vol te houden wel ! Bewondering daarvoor ! En ik moet soms lachen om d Engelse woorden die je gebruikt en waarvan je je waarschijnlijk niet bewust bent maar leuker zijn de zinnen waar geen Engels woord in voorkomt en toch grammaticaal geen Nederlands zijn.

    Goed om te horen dat je het zo treft met je gastgezin want dat maakt of breekt je verblijf. Je hebt dat vooraf niet voor het uitzoeken en ook al was dat wel het geval, dan nog kan het in praktijk tegenvallen.

    Met genoegen lees ik dat je ski weekend geresulteerd heeft in een grote bedrevenheid van die sport door zelfs met 20° boven nul nog te kunnen skiën. Was dus de investering meer dan waard !

    Hou het vol daar !

    vrgropantoon

  • 15 Mei 2013 - 23:53

    Leonieke:

    Oke, als surrogaatoma ben ik heel erg bezorgt over jouw moederschap......2 x een gebroken nekje! Volgens mij ben je nog niet toe aan het moederschap :-)
    Klinit weer goed! Liefs van ons.

  • 27 Mei 2013 - 11:23

    Merith En Christien:

    Heee Nianneee,
    Wij hebben een tussenuurtje en ik dacht:: LAAAT IK EEN X JE BLOG LEZEN. want dat doe ik nooit want ze zijm heeeel lang. Maar we vonden het wel een grappig verhaal en vooral het skydiven! En de gebroken nekken van de baby serieus hoe krijg je het voor elkaar.
    En de engelse woorden zijn ook echt heel grappig zoals a sleep en adorible. DAT IS NIET NEDERLANDS.
    maargoed schatje het komt wel goed en we moeten snel weer een x skype :)
    Loveeeee,
    Merith (en Christien)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Milton

Nianne

Ik ben Nianne, ik ben 17 jaar en zal het jaar na het behalen van mijn diploma in Amerika doorbrengen en daar naar de fife High School gaan. Ik zal proberen deze blog dat jaar zo goed mogelijk bij te houden en alle spannende, leuke, gezellige en ook mindere dingen met jullie te delen! Liefs Nianne

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 32596

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2019

Master in Noorwegen

18 Augustus 2012 - 30 November -0001

High School jaar

Landen bezocht: