laatste verslag vanuit Amerika! - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu laatste verslag vanuit Amerika! - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu

laatste verslag vanuit Amerika!

Door: Nianne de Haas

Blijf op de hoogte en volg Nianne

28 Juni 2013 | Verenigde Staten, Milton

Hi,
Dit is mijn laatste avond in Amerika, mijn laatste avond van mijn exchange jaar dus dat betekend dat dit ook mijn laatste verslag gaat worden vanuit Amerika. Ik zal proberen om er nog een te schrijven nadat ik een tijdje thuis ben geweest. Het is heel erg raar om te bedenken dat ik morgen om deze tijd in het vliegtuig zit. Ik wil erg graag mijn vrienden en familie weer zien maar ik vind het ook heel moeilijk om een jaar waar ik zo lang naar uitgekeken heb en waar ik zo van genoten heb, achter mij te laten. Om het definitief af te sluiten, maar ik weet zeker dat er een nieuw avontuur gaat komen en dat dit jaar altijd een plaats in mijn hart blijft houden want het is zeker een ervaring die mijn leven heeft veranderd.

En omdat ik morgen al weg ga wil ik nog de laatste maand vertellen, want er is aardig wat gebeurt!
In het weekend ging ik met Alessandro’s host familie mee naar het huis op het eiland. Het was een erg leuk weekend, we gingen met de boot, kanoën en veel films kijken, maar het was tegelijkertijd ook een heel verwarrend weekend omdat ik van gastgezin moest veranderen om persoonlijke redenen. Op maandag ben ik toen gaan verhuizen naar Alessandro’s familie. Nu had ik opeen twee broers: Jordan en Alessandro, een zus: Megan, twee weekendbroertjes: Kayden en Mari en ouders: Melanie en Doug. Ze waren zo open en aardig! Ik ben echt heel erg blij dat ze hun huis voor mij geopend hebben, het is echt een geweldige familie ondanks dat de situatie niet ideaal was. Helaas waren de eerste dagen nou niet echt geweldig want iedereen in de familie was ziek dus ook ik moest die week het ondergaan en lag dus iets van 3 dagen ziek op bed..
Vrijdag was Springfling op school, een dag waar je maar voor een paar uur les heb en daarna is het één groot feest op het schoolplein met springkussens en kleine winkeltjes en van alles. Dan krijgt iedereen zo’n jaar boek en laat je zo veel mogelijk mensen er in schrijven, echt een super leuke dag!
Gelukkig was ik beter genoeg om zaterdag met Kim, Katie en Succes naar prom te gaan (van Kim’s school) We gingen eerst naar Succes’s huis om ons helemaal op te tutten, erg gezellig en daarna naar Prom. Het was op een goede locatie, een stuk beter dan de mijne, en we zagen daar Daria, een exchange student van Frankrijk. Het was een erg gezellige avond!!

De volgende dag ging ik voor het eerste helpen in de kinderopvang van de kerk. Het is iets wat ik de rest van de weken ben blijven doen omdat het zo leuk is!! De eerste keer was ik bij de 2-3 jarige, erg gezellig! De weken daarna was ik met de baby's, zoooo schattig! En afgelopen zondag was ik met de 1 jarige, ook heel erg leuk! Het was heel erg leuk om de mogelijkheid te krijgen om met de kleine kindjes te werken en het was zo ontzettend leuk!

Woensdag ging ik naar Kim en Jeff om daar mee af te spreken. We hebben Bones gekeken en zijn uiteten gegaan, het was erg gezellig om wat tijd met hun te kunnen doorbrengen.
Vrijdag was ene Relay for life party, er waren een paar van Megan’s vriendinnen hier en we gingen allemaal dingen klaar maken voor Relay, zo hebben we eigen pyjamabroeken gemaakt!
Zaterdag ging ik naar Seattle met Mike (en een couch-surfer, die die nacht in zijn huis had geslapen) we gingen Kanoën en zijn naar een oude snelweg boven het water gegaan. De snelweg was niet in gebruik en studenten van de universiteit springen er elk jaar van af, dus dat is wat wij gingen doen!! Het was echt dood eng maar zo leuk!! Het was iets van 13 meter :o Daarna gingen we naar een verjaardag feestje van een 1 jarige die ik niet kende en daarna rondlopen in Seattle. Het was een erg geslaagde middag. In de avond ging ik naar het goodbyefeestje van Maher, het was voor zijn schoolvrienden dus het was heel erg aardig dat ik ook uitgenodigd was, en ondanks dat ik niemand anders kende, was het echt een super leuke avond!

Dan we volgende dag was de goodbye-bbq van de exchange groep. De meest geweldige en verdrietigste dag in één. Het was zo raar want het was in de zelfde plek als waar de welcoms-bbq was in het begin van het jaar. Ze hadden een watertrampoline, jetskiës, een boot met een luchtbed ding er achter, volleybal en nog veel meer. Het is zo’n geweldige plek maar het liet ook wel heel duidelijk zien dat dit jaar echt voorbij is GEVLOGEN! Ik probeerde zo veel mogelijk tijd met m’n vrienden door te brengen en niet te veel aan het afscheid te denken. Maar aan het eind was het dan toch echt tijd om van veel mensen afscheid te nemen, een paar waarvan ik weet dat ik ze heel snel weer ga zien en een paar waarvan het waarschijnlijk jaren gaat zijn. Het was heel moeilijk, iedereen was aan het huilen en toen de bussen weg reden bleef ik met Alessandro daar om dat we later op gehaald werden door mijn hostvader en we zaten daar maar gewoon over het water te kijken en alles was leeg.. het was heel raar, want deze groep is zo’n groot gedeelte van mijn leven geweest dit jaar.

Die maandag was mijn laatste schooldag, voelde helemaal niet zo en het maakte ook totaal geen indruk op me nadat ik die dag daarvoor zo’n groot afscheid had. We hadden maar een halve dag dus ben ik gaan lunchen met Megan, Dimarya en Abigail. Het was een soort van snackbar maar dan met bankjes in een park en dat is best wel bijzonder voor dit gedeelte van Amerika :P

Woensdag had ik een Skype gesprek met de universiteit van leiden voor de academische pabo en ben aangenomen, JEEEEH!

En vrijdag vertrok ik met Melanie (mijn hostmom) voor een weekendje Canada!! Het was super leuk, we gingen naar Vancouver en hadden een heel erg mooi hotel in het midden van de stad. We hebben veel rondgelopen in het park (iets van 15 km op één avond!!) zijn wezen shoppen, ze hadden vooral een heel erg leuk vintage winkeltje! En we hebben veel van de Canadese keuken gezien ;) Het was echt een heel erg leuk weekend en Vancouver is een geweldige stad!
Maandag was mijn laatste keer met Katie, samen met Alessandro zijn we helemaal naar het winkelcentrum gelopen (duurde meer dan ene uur :P) Het was heel gezellig!
Dinsdag ging ik naar Wildwaves met Mathew, dat is een soort van Duinerel! Het is echt super leuk daar, ze hebben heel veel attracties en een heel erg groot outdoor water gedeelte! Heb echt een super leuke dag gehad! In de avond ging ik mee naar zijn huis om avond te eten met de family. Het is echt een hele lieve familie!
Woensdag ging ik naar Seattle met Mike, we gingen cadeautjes voor mijn hostfamilie kopen en hebben gewoon een beetje door de stad heen gewandeld. Daarna heeft hij mij afgezet bij het zieken huis want de moeder van mijn hostvader had een operatie dus ik heb daar een paar uur gewacht met mijn hostvader, zijn broer en zijn vader. Daarna gingen we met de familie uit eten bij BJ’s en ben ik naar Abigail gegaan. We waren van plan een film te kijken maar hebben de hele avond aan één stuk doorgepraat :)

Donderdag gingen we naar the Seaside, Oregon! Het is net een soort zandvoord alleen rij je er dan meer dan 3 uur naartoe :P maar het was wel heel erg leuk, het water was zomers-warm, al dacht iedereen dat het ijskoud was. En we hebben in de botsauto’s “gespeeld” en veel gewinkeld en gegeten!

Vrijdag moest ik om 11 uur op de luchthaven zijn om Katie uit te zwaaien, het was heel erg zielig want ze moest heel erg huilen maar zodra ze door de douane was zag ik dat ze er ook heel erg naar uitkeek om weer naar haar familie toe te gaan en ik denk dat dat bij mij ook zo gaat zijn!
Daarna hadden we Relay for Life. We gingen er al om 3 (pm) uur heen om dingen op de zetten maar ik ben eerst met Melanie mee geweest om haar met andere dingen te helpen. Om 6 uur kwamen we terug want het ging echt beginnen! (voor iedereen die niet weet wat het is: het is een organisatie die geld ophaalt voor kanker (onderzoek, hulp etc.) Het is de grootste non-profit organisatie.) Het is daar heel erg druk en mensen lopen de hele tijd voor 24 uur rondjes op de track.

De volgende ochtend kwam Alessandro’s moeder aan op het vliegveld dus die zijn we gaan ophalen. Ze was heel erg aardig en ze vertelde dat haar andere zoon op de universiteit van Leiden gaat studeren volgend jaar, dezelfde als ik, dus ze komen op bezoek dit jaar!! Jeeeh!! Daarna zijn we naar het ziekenhuis gegaan om mijn hostvaders moeder te bezoeken en daarna naar Seattle. Kim (Duitsland) was met ons mee en samen hebben we veel cadeautjesshopping gedaan daar. In de avond bleef ze eten bij mij, we gingen bbq-en, het was echt prachtig weer en dan met het geweldige uitzicht hier, wow! Daarna vroeg ons 6-jarige buurjongetje of we baseball met hem wilde spelen, dus dat hebben we voor een aantal uur gedaan en daarna nog eens de video van onze exchange group gekeken, blijft super leuk!!

Zondag gingen we naar Mount Rainier, de grootste berg hier. We gingen behoorlijk hoog op en kwamen zelfs bij sneeuw, ik denk niet dat ik ooit sneeuw in Juni heb gezien, dus dat was wel heel cool!
Maandag bracht in Kim naar de luchthaven, het is raar om daar zo vaak geweest te zijn. Ze was een stuk minder verdrietig dan Katie, dus het was makkelijker om afscheid te nemen. Daarna bracht mijn hostvader mij naar Stephanie, een vriendin van school. We hebben films gekeken, spelletjes gespeeld en foto’s gemaakt. Ik bleef daar slapen en de volgende ochtend ging ik voor 2 dagen naar mijn eerste hostfamilie.

De eerste dag gingen we naar de Zoo met Kim, Katrina en Kenzie, het was echt een leuke zoo want normaal vind ik het allemaal niet zo bijzonder maar hier kon je allemaal dieren aanraken enzo :P Voor de rest heb ik veel Bones gekeken met Jeff en hebben we heel veel kaart spelletjes gespeeld! De volgende dag ging ongeveer het zelfde, alleen gingen we nu naar het science center in Seattle, een soort Nemo, maar dan anders. Het was heel erg leuk om allemaal van die proefjes dingen te doen!
In de avond ging ik nog naar de kerk waar ik afscheid kon nemen van mijn vrienden daar. Ondanks dat ik niet zo gelovig ben als iedereen daar, heb ik er wel een hele leuke tijd gehad!
In de avond ging ik weer terug en donderdag heb ik een groot gedeelte van mijn koffer verder ingepakt. In de middag hadden mijn vriendinnen van school een afscheidsfeestje voor mij. Het was in Abigail’s huis en iedereen had koekjes mee enzo, dus het was heel veel eten en kletsen, foto’s maken en just-dance spelen!! Een super gezellige middag en ik ben blij dat ik nog een laatste kans had om ze te zien.

In de avond kwam Jordan, mijn hostbroer, met het idee om rare borwnies te maken, dus dat hebben we gedaan, we hadden er allemaal lekkere leuke dingen ingedaan en het versiert met de Amerikaanse en Nederlandse vlag! Daarna gingen we de Notebook kijken, mijn absolute favorite!! Dus het was echt super lief van hem dat hij dat allemaal deed, zeker nadat zijn verstandskiezen waren getrokken en hij er nog veel last van had. Rond een uur of 11 kwam Alessandro thuis van 3 dagen Canada. Ik keek met hem nog een andere film totdat de internet conection weg viel.. dus toen zijn we blijven praten tot 3 uur. Niet een heel goed besluit en een lange vlucht voor de boeg, maar ach het was mijn laatste avond. Ik wilde die nacht niet alleen slapen dus ben ik op e bank in zijn kamer gaan slapen.

Nu is iedereen behalve Melanie weg, ze zijn naar een of ander native american thing, maar ik wilde thuis blijven om de laatste spullen te pakken enzo. Het is heel erg raar en ik realiseer het me helemaal niet dat ik over 2 uur in de auto ga op weg naar het vliegveld. Ik voel me wel misselijk en ben de hele dag al niet hongerig, ondanks dat Melanie al mijn lievelings eten had gehaald, dus ik denk dat ik het ergens toch wel realiseer. Het is raar, leuk, verdrietig, spannend, eng, exciting. Ik heb het idee dat ik helemaal niks voel, maar het zijn waarschijnlijk gewoon te veel emoties om te kunnen begrijpen. Mijn volgende blog zal vanuit Nederland zijn!

Daarom zou ik ook nu graag iedereen willen bedanken die mijn blog heeft gevolgd gedurende dit jaar. Het betekend heel erg veel voor mij dat zoveel mensen geïnteresseerd zijn in wat er in mijn leven omgaat! Ook de mensen die gereageerd hebben op één of meerdere blogs, dankjewel! Ik vond het super om te lezen wat mensen er van vonden. En iedereen die mijn blog heeft gelezen om te kijken of ze het ook willen gaan doen volgend jaar of ik een van de jaren die komen gaat, ik hoop dat mijn blog je een goed beeld heeft kunnen geven van hoe een exchange jaar er uit kan zien, als je denk dat het iets voor jou is en dat je denkt dat je zolang van huis kan zijn en je open bent om nieuwe dingen te ontdekken en vriendschappen voor het leven te maken, dan DOE het!! Het is geweldig en ik zou het zo opnieuw doen! It is not a year of your life, it’s a life in a year!

Heeel erg veel liefs,
Nianne

  • 28 Juni 2013 - 22:51

    Leonieke:

    hai meis, ik denk dat ik net zo nerveus ben als jij, maar jij moet de reis in je eentje maken. We gaan je volgen!
    als ik thuis ben ga ik je nog even skypen oke?
    xx mam

  • 28 Juni 2013 - 23:14

    Will Bosma Kroon:

    lieve schat , ik leef met je mee, wens je sterkte bij het afscheid en een hele goede reis. tot morgen! liefs xxx Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Milton

Nianne

Ik ben Nianne, ik ben 17 jaar en zal het jaar na het behalen van mijn diploma in Amerika doorbrengen en daar naar de fife High School gaan. Ik zal proberen deze blog dat jaar zo goed mogelijk bij te houden en alle spannende, leuke, gezellige en ook mindere dingen met jullie te delen! Liefs Nianne

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 3467
Totaal aantal bezoekers 32596

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2019

Master in Noorwegen

18 Augustus 2012 - 30 November -0001

High School jaar

Landen bezocht: