Homecoming - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu Homecoming - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu

Homecoming

Blijf op de hoogte en volg Nianne

07 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Milton

Heeey lieve iedereen,
super leuk dat een paar van jullie ook iets hebben verteld over wat er zo al gebeurt in Nederland. Het is zo raar om het allemaal te lezen en er niet bij te zijn, jullie moeten mij echt goed op de hoogte gaan houden want ik wil alles weten ;)

Hier zijn, sinds mijn laatste verslag, weer iets van 10 dagen voorbij. Waaronder de dag van mijn homecoming. Maar ik zal even beginnen bij het begin voor zover ik mij alles kan herinneren.

Vrijdag avond hadden we deaf coffee house. Ze hadden verwacht dat het drukker zou zijn omdat de scholen nu begonnen zijn en mensen ASL punten moeten hebben, maar dat begint pas volgende maand dus het was nog heel rustig. Ik heb hier wel mijn ASL kunnen oefenen en ik begin al meer op te vangen in gesprekken als is het nog steeds heel lastig doordat ze zo snel gaan, ik heb deze avond ook mijn namesign gekregen, dat is een soort nickname die een doof iemand aan je moet geven. Het is een N is een glimlach bij mijn mond, omdat ik veel lach :)
Eerst was het het teken van Dramaqueen met een N... tsja.. ik ben blij dat het nu een andere is want ik ben helemaal geen drama queen! :O

Zaterdag was de dag van mijn feestje, Yoo Na, een vriendin uit Zuid-Korea was er al heel vroeg en we hebben samen het huis versierd met spulletjes die ik in het pakje van mamma, pappa en oma had gekregen. We hebben ballonnen geblazen en taart gemaakt. Om 13.00 uur kwamen de andere ook, Adriana (van Italië maar dat weten jullie ondertussen waarschijnlijk wel ;) ), Eve van Finland, Kim uit Duitsland en Mind uit Tailand. We hebben veel gegeten, allemaal liedjes opgezocht elkaar leren tellen to 5 in alle talen. (vooral Fins is echt ongelovelijk moeilijk!) Het was heel erg gezellig!!!

In de avond ging ik met Kim, Jurren, Katrina en Kenzie uiteten bij Red Robbin. Het is een heel leuk restaurant. Het is echt een plek om leuk te zitten maar wel met goedkoper eten. We hebben een hele leuke avond gehad. En aangezien ze aan het begint egen de ober hadden gezegt dat het ter gelegenheid van mijn verjaardag was ging iedereen voor mij zingen en kreeg ik een ijsje ;)

In de avond ben ik naar Adriana toe gegaan omdat ze mij een heleboel te vertellen had besloot ik daar te logeren. We waren begonnen aan een serie, ik dacht Gossip Girl maar we hebben nog geen 10 minuten gezien omdat we zo veel gekletst hebben! Het was een super gezelige avond waar we ook meteen gevierd hebben dat ze een maand in Amerika was. De volgende ochtend moesten we vroeg opstaan omdat ik werd opgehaald om naar de kerk te gaan. We hadden Kenzie met ons mee naar de kerk maar aangezien die vrij snel begon te huilen zijn de in de hal gaan zitten. In de middag ging ik homecoming shopping doen met Kim en Adriana. We gingen naar een mega groot winkelcentrum met heel veel winkels. We zijn bijna elke winkel ingeweest maar konden niks vinden. Alles was of heel erg kort, of te veel glitter, of heeeel erg duur. Mensen zijn echt bereid heel veel geld uit te geven aan een jurk. We begonnen na 3 uur winkelen en bijna elke winkel gehad te hebben behoorlijk geïrriteerd te raken want nog geen van de drie had een jurk gevonden, maar gelukkig bij de aller laatste winkel, in de laatste 15 minuten voordat de winkels gingen sluiten zagen we daar allemaal drie onze jurk. elk onze eigen stijl en allemaal voor enorme korting. Mijn jurk was van 118 dollar voor 20!!! Ik was er zo blij mee! Ze waren alle drie echt heel mooi en het maakte de hele dag zoeken meer dan goed. Het was zo gezellig om homevoming shopping met hun te doen!

Maandag begon de school week weer, het was homecoming week dus dat betekend dat er een thema is voor elke dag. Het is alleen niet heel populair dus niet iedereen doet er aan mee.. maar voor maandag was het old kicks. Dinsdag Vintage, woensdag Big hair, donderdag hippies and vrijdag schoolkleuren. Alleen de laatste deden veel mensen. Ik heb geprobeerd elke wel een soort van te doen, maar sommige wat meer dan andere. Ik kan mij niet echt meer herinneren wat ik maandag en dinsdag gedaan heb, maar er zal vast wel iets zijn geweest.

Woensdag had ik na school artclub. Ik zit er nog niet officeel bij maar ik wilde het een keertje proberen om te kijken of ik het leuk vind. We gingen naar het Fife Museum. Het was een museum over de oorsprong van Fife en in de kelder waren allemaal spullen van de oude high school dat was wel heel cool om te zien! We moeten een raamschildering ontwerpen voor het museum. Ik vind art heel erg leuk maar de mensen in de club waren zo typisch. Ik vind over het algemeen theatermensen leuker, maargoed.. ik kijk nog wel even. In de avond had ik kerk, daarvoor gingen we uit eten bij de chinees. De kerk was heel erg leuk. We deden leuke spelletjes en zelfs het deel waar ze spreken was leuk deze keer, omdat het niet zo zeer ging over God maar meet over dat het belangrijk is om een goed persoon te zijn, dat spreekt mij veel meer aan. Na de kerk ben ik weer een tijd gebleven omdat het zo gezellig is, de mensen zijn zo vriendelijk!

Donderdag hadden we een onwijs zware zwemtraining echt belachelijk!!! We moesten allemaal banen trekken en op onze handen onder water naar de andere kant lopen en heel veel push-ups and dat soort dingen! Na school zijn we naar de Cosco gegaan en daarna werd ik afgezet bij Adriana, ze had niet zo'n fijne dag dus ze had wat gezelligheid nogid. Ik heb daar gegeten, daarna zijn we samen huiswerk gaan maken en heel erg veel gaan kletsen en toen gingen we Glee kijken. Ik had Worteltaart meegenomen dus we zijn met dat en warme thee op de bank gaan zitten en hebben een geweldige avond gehad. Ik had nog nagellak voor haar gekocht die bij haar nieuwe homecoming dress past. Dus na de avond was ze weer een beetje vrolijker :) Ik ben zo blij met zo'n lief vriendinnetje hier in Amerika, iemand die ik alles kan vertellen en die precies begrijpt wat ik bedoel. We hebben nu al heel veel plannen voor volgend jaar en ik moet er niet aan denken dat zij in Januari al weg gaat!! Ik kan haar hier echt niet missen...

Op vrijdag had ik veel toetsen maar ik denk dat ze wel ok gingen. Ik heb ook mijn cijfers voor deze periode door gekregen, alleen van Engels weet ik het niet. Maar voor us History heb ik een B+ (ik moest 4 punten voor een A- dus ik was zooo dichtbij..) voor ASL een A-, Art een A, voor engels weet ik het dus niet maar ik denk een C+ of een B-. Voor Film as Litarure heb ik een A- en voor zwemmen een A. Dus dat is wel ok. Het stomme is dat als je 1 keer je husiwerk niet maakt dat het van de cijfer af gaat. Want voor ASL en Film had ik allebij 1 keer iets vergeten maar al mijn testen waren foutloos... dus dat is stom.

In de middag hadden we een long Ansambly (geen idee hoe ik dat moet schrijven..) maar het was heel leuk, dat dat het thema jaren 50,60,70 was waren er allemaal playbackshows, een soort Glee act (!!!!) en allemaal andere dingen als dat. Het was heel erg leuk, en het was ter eren van de homecoming game in de avond. Adriana en ik waren die avond alweer heel vroeg op school omdat we gingen helpen met de voorbereidingen. Niet dat we echt veel gedaan hadden maar dit gaf ons wel de kans om gratig Taco time te eten, zooo lekker!! :) De football game it self was niet heel interessant. Maar we hebben wel een heel tijd gesproken met de meisjes die in de race for homecoming queen waren en during halftime kwamen ze allemaal in hun jurk en in hele mooie auto's en toen werd er een gekozen. Dat was wel heel erg leuk! We zijn niet tot het einde gebleven omdat er allemaal moeilijk heden waren voor de volgende dag dus we zijn naar huis gegaan.

Zaterdag was eerst de hangout. We moesten al heel vroeg bij de pick-up zijn, 10 uur. En pas twee en een half uur later, om 12.30, waren we bij het huis van de hangout. We hadden dus niet heel veel tijd meer, maar ik zag hier weer veel vriendinnen die de zaterdag ervoor er ook waren en ik zag Sarah een goede vriendin uit Dutisland. Maar ze woont heel ver weg, dus buiten de hangouts om kan ik haar bijna nooit zien, jammer genoeg.. Om half drie werden we alweer door Jurren opgehaald, ik Adriana, Alessandro en Federico, om ons klaar te maken voor homecoming. We zijn naar Adriana's huis gegaan en hebben de jongens de afstandsbediening gegeven en het password van de wifi en wij zijn ons klaar gaan maken. We hebben uitgebreid ons haar gedaan en de make-up en anderhalf uur later begonnen de jongens zich ook eens om te gaan kleden ;) Iedereen zag er zo mooi uit!! We hebben natuurlijk heel veel foto's gemaakt ik de tuin en zijn toen in de auto gestapt op weg naar Red robbin om te eten. We hebben het heel erg gezellig gehad. Zeker omdat ik Italiaans probeerde te leren, en spaans maar daar herkende ik zo weinig in dat ik het na twee woorden al opgegeven heb.., en zij probeerde allemaal Nederlands te leren. Het klinkt zo lelijk!! Ze kunnen de G niet uitspreken en zeggen de H juist heel erg. En dan pas merk je hoeveel we die letters wel niet gebruiken XD

Na het eten hebben Kim en Jurren ons naar de dance gebracht. Het was in het gebouw van de paardenraces. Het was echt prachtig met een hele grote glaze want, allemaal tafels met kaarsjes, een plaats om echt homecoming foto's te laten maken (wat we natuurlijk gedaan hebben), en een bewegende dansvloer!! Eerst dacht ik dat er iets niet goed met me was, aangezien de vloer onder mijn voeten begon te bewegen, maar het is een vloer die beweegt als mensen gaan springen enzo. Als je in tegenovergestelde richting gaat werkt het echt als een trampoine! Het was heel cool! En ze hadden echt heerlijk eten, je kreeg tenmiste echt waar voor 30 dollar! We hebben zo'n super avond gehad, de muziek was heel goed en er waren nog meer mensen die ik kende dan dat ik had verwacht. Amerikanen dansen wel heel anders. We hadden in de regels moeten tekenen dat je niet dirty mocht dansen. Ik vond dit eerst heel overdreven maar als je zag wat mensen al deden wat ze niet dirty beschouwen! Het was heel typisch..
Maargoed wij waren tenmiste normaal en dan is het toch wel heel fijn dat je met andere exchange students ben. We habben allemaal echt zo'n geweldige tijd gehad, ik heb onwijs genoten van mijn eerste homecoming!!

Heel erg veel liefs en knuffels,
Nianne

  • 08 Oktober 2012 - 10:29

    Marlieke:

    Lieve Nianne,

    je verhaal klinkt zoals gewoonlijk weer geweldig! Je zag er echt geweldig uit, precies een Nianne jurk! En wat een prijzen!!
    Homecoming klinkt echt super leuk, was het leuker dan gala? Dirty dancing? Ik moet toch meteen aan de film denken, maar ik geloof dat het heeeel anders is dan dat.

    Nog super veel plezier en ik kan niet wachten op je volgende blog!

    Kusjess!

  • 08 Oktober 2012 - 19:43

    Opa Antoon:

    Lieve Nianne,

    Met erg veel plezier je verhaal gelezen en als ik het goed bekijk bestaat het leven uit shoppen,eten, drinken en naar de kerk gaan. Lijkt me een goede mix !

    Homecoming is volgens mij gewoon "thuis komen" en dat doe je toch haast elke dag ? En als dat telkens zo intens gevierd moet worden ben je wel een tijd bezig ! Je Nederlands blijft ondertussen erg goed. Maar een keer schrijf je "and" terwijl je "en" bedoeld. En dat terwijl je ook nog even Spaans en Italiaans probeert op te pikken. Non para me !

    Met je mailtje als herinnering weet ik je blog goed te vinden. Hou het vol en ik denk veel aan je.
    Liefs, opantoon

  • 09 Oktober 2012 - 22:24

    Klaudija:

    Ten eerste, je hebt onze skypedate gemist!!! Ik heb heel lang op je gewacht op skype :( Maar, je hebt het vast veel te leuk daar, dus het is niet zo erg. We moeten wel snel weer even gaan skypen samen, want dat is gezellig ;D

    Haha, Nianne je bent wel een dramaqueen ;D, maar vast niet zo erg als die Amerikanen daar! Is Adriana je beste vriendin daar? Hoe oud is ze? Vind je het wel leuk om zo vaak naar de kerk te gaan? Zijn er veel jongeren die naar de kerk gaan?

    Het jurkenshoppen van jou klinkt echt als een twilight-avontuur ;P Wat leuk dat ze dat soort dingen organiseren! Dat moeten we nou ook doen in Nederland als je weer terug bent ;D
    Wat voor mensen zijn dat dan bij de artclub?

    Nianne, ik moet echt helemaal denken aan meneer van der Mei en zijn huiswerkcijfers..., maar je hebt echt vet goede cijfers!

    Hihi, volgens mij begin je echt te wennen aan het Engels, want je schrijft zelfs Engelse woorden tussen je Nederlands door, goed zo! ;D

    De foto's van het feest zien er echt prachtig uit. Volgens mij was het wel een geslaagde party. Ik ben heel blij voor je Nianne!

  • 09 Oktober 2012 - 22:24

    Klaudija:

    Ten eerste, je hebt onze skypedate gemist!!! Ik heb heel lang op je gewacht op skype :( Maar, je hebt het vast veel te leuk daar, dus het is niet zo erg. We moeten wel snel weer even gaan skypen samen, want dat is gezellig ;D

    Haha, Nianne je bent wel een dramaqueen ;D, maar vast niet zo erg als die Amerikanen daar! Is Adriana je beste vriendin daar? Hoe oud is ze? Vind je het wel leuk om zo vaak naar de kerk te gaan? Zijn er veel jongeren die naar de kerk gaan?

    Het jurkenshoppen van jou klinkt echt als een twilight-avontuur ;P Wat leuk dat ze dat soort dingen organiseren! Dat moeten we nou ook doen in Nederland als je weer terug bent ;D
    Wat voor mensen zijn dat dan bij de artclub?

    Nianne, ik moet echt helemaal denken aan meneer van der Mei en zijn huiswerkcijfers..., maar je hebt echt vet goede cijfers!

    Hihi, volgens mij begin je echt te wennen aan het Engels, want je schrijft zelfs Engelse woorden tussen je Nederlands door, goed zo! ;D

    De foto's van het feest zien er echt prachtig uit. Volgens mij was het wel een geslaagde party. Ik ben heel blij voor je Nianne!

  • 09 Oktober 2012 - 22:25

    Klaudija:

    Whoepsiepoepsie... zo enthousiast dat ik het 2 keer stuur...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Milton

Nianne

Ik ben Nianne, ik ben 17 jaar en zal het jaar na het behalen van mijn diploma in Amerika doorbrengen en daar naar de fife High School gaan. Ik zal proberen deze blog dat jaar zo goed mogelijk bij te houden en alle spannende, leuke, gezellige en ook mindere dingen met jullie te delen! Liefs Nianne

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 32596

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2019

Master in Noorwegen

18 Augustus 2012 - 30 November -0001

High School jaar

Landen bezocht: