korte samenvatting - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu korte samenvatting - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu

korte samenvatting

Blijf op de hoogte en volg Nianne

28 September 2012 | Verenigde Staten, Milton

Heey lieve iedereen,
Ik heb twee weken ( of drie??) niet geschreven en voel me behoorlijk schuldig. Maar als ik nu alles uitgebreid ga beschrijven gaat het weer een veelste lang verslag worden, dus maak ik een koste samenvatting. En als je meer wilt horen over iets kan je het altijd vragen, of we plannen een skype-date :)

Oh en ik ga het niet helemaal in volgorde doen, want ik weet niet meer precies wat welke dag was..

- Ik heb bij mijn eerste honkbal wedstijd gewerkt ( Mariners) .. het was behoorlijk saai en we kregen minder dan 3 dollar per uur betaald! :O
- Bij mijn eerste football game gewerkt, de Huskies, minder saai doordat ik met leuke mensen werkte deze keer, maar nog steeds slecht betaald.
- Bij een andere Footbaal game gewerkt (Seahawks) werkte met een soldaat. Hij was de besteller ik de runner en hij gaf alle tips aan mij, wel 1,75! hahah maar het was gezellig. Niet normaal hard gewerkt voor nog steeds het zelfde hongerloontje..
- Naar de Fair geweest met Kim, Katrina en Kenzie!! Het was echt super! De fair is zo groot en er is van alles te doen, ik mocht een dag wegblijven van school en we hebben echt de hele dag op de fair rondgehangen!
- Naar de fair geweest met Adriane en Frederico! Weer een super dag gehad, we hebben allemaal atracties gedaan en veel gegeten!
- Een brandoefening gehad op school (pakken ze echt groot aan!)
- Mijn eerste maandje hier gevierd met Adriana. We gingen voor een ijsje naar de Mall, we gingen even de Forever 21 in en twee uur later gingen de winkels dicht en waren we te laat voor ons ijsje. Gelukkig was Jurren zo lief om ons nog even langs de Mac te brengen!
- Naar mijn eerste Honkball game gegaan (om te kijken deze keer) met allemaal andere exchange studenten. Ik heb in totaal nog geen 15 minuten van de game gezien, want dat is behoorlijk saai. Maar we hebben een super leuke avond gehad door gewoon rond te lopen en te kletsen.
- De eerste lock-down (dat was vandaag) Er was een crimineel in de buurt van onze school. Er gaat dan een alarm af en iedereen moet zo snel mogelijk het dichtbijzijnde lokaal in lopen. Alle deuren worden dan op slot gedaan net zo lang totdat ze omroepen dat het weer veilig is. Het was echt echt, zeker ondat wij recht voor de hoofdingang van de school zaten!!
- We hadden cabbage patch. Die dag moet iedereen de kleur van jou jaar dragen, voor de Seniors is het blauw. Alle lessen waren heel kort en de senior school foto werd genomen en allemaal groeps foto's. De hele school was versiert in de kleuren en thema's van jou jaar en aan het eind van de dag was er een hele grote wedstrijd en wij moeten allemaal ons eigen jaar aanmoedigen. We hadden gewonnen!!!
- Mijn eerste High school drama, al had ik er eigenlijk weinig mee te doen. Ik ging met een vriend naar het meer en z'n vriendin werd zo boos dat ze het uitmaakte.. Amerikanen zijn soms raar..
- Oh en met die zelfde jongen ga ik naar mijn Home coming dance, maar gewoon als vrienden.
- Homecoming verzoeken zijn hier onwijs groot!! Het lijkt meer op een huwlijksaanzoek! Ze maken hele spandoeken.
- Ik heb auditie gedaan voor het schooltoneelstuk, er waren alleen maar 9 rollen met onwijs veel tekst en ik kwam er dus ook niet in. Toen ik het stuk zag begreep ik meteen waarom want mijn engels is echt nog lang niet zo goed dat ik zo veel tekst zou kunnen onthouden en goed uit kunnen spreken. maar ik had wel een hele leuke middag en ga samen met Adriana achter de schermen helpen.
- Mijn eerste football game (om te kijken) het was van de indiane school en het was nogal teleurstellen. De waren heel slechten en zelfs de Cheerleaders stelde niks voor.. We hebben ongeveer 10 minuten gekeken en toen besloten we ergens anders te gaan zitten en te kletsen (oh ik was met Adriana)
- Ik heb naar Forks geweest met Kim, Katrina en Kenzie. Ze gaven mij dat tripje voor mijn verjaardag! Het was super leuk om alle Twilight dingen in het echt te zien en hoe dat hele dorpje nu in het teken staat van de boeken. Ik heb een geweldig leuk weekend gehad!
- Mijn verjaardag zelf. Het was heel anders natuurlijk dan in Nederland maar ik heb het wel heel leuk gehad. Op school hadden twee vriendinnen cadeautjes voor me en heel veel mensen hebben mij gefeliciteerd. En in de avond gingen we uit eten met "de familie" bij een italiaans restaurant. Het was goed eten, maar ze serveerde het volgende gerecht al terwijl ik nog bezig was met het vorige.
- Mijn cadeautje en verjaardag met pappa en mamma. Iets te laat maar gelukkig toch nog op mijn verjaardag kwam het pakje uit Nederland aan. Helaas was het midden in de nacht in Nederland dus moest ik wachten tot de volgende dag. Ik heb onwijs leuke dingen gekregen!! Tijdschriftjes, schoolspullen, dvd's en allemaal onwijs lekker eten dat ik zo mis van mijn zusjes en deels van oma. Van opa geld, wat zeker goed uitkomt nu ik een jurk moet gaan kopen voor homecoming ;) En van mamma en pappa mijn allerdaagse ketting in het zilver gemaakt door Sigrid! Het was echt een geweldig cadeau en ik had me echt niks beters kunnen wensen, zeker niet met de twee bijpassende paar oorbellen van oma! Ik heb toch echt wel de liefste familie <3

- ik ben ook nog naar Youht Church geweest omdat mensen mij daarvoor hadden uitgenodigd. Het was appart en ook wel leuk, vooral omdat ik heel veel nieuwe aardige mensen heb leren kennen.
- vandaag introductie in het art museum. Was een tikje saai maar heb wel een heel aardig meisje leren kennen.

Vrienden maken gaat speeds sneller, er zijn zoveel aardige mensen hier!! Ik heb het onwijs naar m'n zin hier en het begint steeds meer vertrouwd te voelen. Wat ik wel echt heel erg mis is dat ik overal gewoon naar toe kan ik Nederland. Hier moet ik telkens mensen vragen mij te brengen en te halen en mag ik naar veel dingen ook niet toe. Gelukkig heb ik mijn lieve vriendinnetje Adriana hier, die precies het zelfde heeft. Zaterdag is mijn soort van verjaardagfeestje. Gewoon gezellig met een paar andere exchange students. Morgen ga ik naar de Key club, geen idee wat het is maar ik werd er voor uitgenodigd. En in de avond is deaf coffee house.

Sorry dat mijn korte samenvatting toch een beetje lang is geworden maar nu weten jullie een beetje wat er is gebeurt in mijn leven de afgelopen weken. Ik ga proberen het beter bij te houden, maar verwacht niet te veel. Als je dit leest, laat dan ook even een korte samenvatting achter van jouw laatste paar weken, want ik ben heel benieuwd hoe het iedereen vergaat daar in Nederland!

Hele dikke knuffel
Nianne

  • 28 September 2012 - 10:56

    Oma:

    lieve Nianne,
    Wat een verhaal weer, en ook al hadden we best veel gekletst met elkaar het is toch leuk dat je in zo'n blog nieuwe verhalen hoort. Je hebt het daar geweldig naar je zin en geniet van alles. Geweldig!!!!!

    Hier gebeuren niet zoveel leuke dingenhet leven draait gewoon door.Ik ben net even naar de markt geweest zoals altijd was het er gezellg druk.De telegraaf had bonnen uitgegeven waar op je bij het "stoepje" gevulde koeken kon halen jou moeder had ze naar mij door geschoven en dus stond ik al vroeg bij de bakkers kraam.
    . Merith en Annelein haal ik na school op en dan kunnen ze zich te goed doen aan chocolade room croisantjes en kaas stengels ze zien er heerlijk uit.
    Je mama belde net ook nog even op ze zei : ik ga met Nianne naar bed en sta er mee op,je was dus laat, en vroeg op skype.
    . Morgen is het hier senioren beurs daar moet ik dan een uurtje gaan zitten bridgen met drie andere leuke dames, nooit gedaan maar we moeten nieuwe leden werven voor de club .

    Nu ga ik een kopje koffie maken en de strijk wegwerken.Heel veel lieve groetjes en een dikke knuffel van Oma xxx

  • 28 September 2012 - 19:27

    Leonieke:

    tis gewoon als vanouds; als jij t naar je zin hebt wordt t stil om je heen :-)
    ik ben vandaag naar de woonbeurs geweest, heel gezellig, daarna thuis met oma pappa en de rest boerenkool gegeten ( lekker!), en vanavond op de bank voor "thevoice" en daarna drie dagen werken. xxx

  • 01 Oktober 2012 - 12:56

    Iris:

    Heee mop (:

    Ik ben echt blij om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in de US, echt superleuk! Mijn laatste paar weken zijn niet extreem spannend, veel bezig met school enzo (vandaag weer eens twee examens ;o) en in de weekenden veel naar huis en dan met iedereen chillen (: Vrijdag gaan we misschien naar Den Haag, om daar met Klau en allemaal andere mensen naar een jazzcafé te gaan enzo dus dat is ook gezellig!

    Al merk ik ook wel de nadelen van het studentenleven hoor, ik heb nog nooit zoveel afgewassen/gewassen/gestreken/schoongemaakt etc! Maar goed, soms kan ik andere mensen overtuigen dat als ik kook dat zij dan moeten afwassen, maar dat is hiet al te vaak helaas..

    Ik hoop dat je dit weer samenvatting genoeg vind, en ik spreek je snel!
    (terug aan de studie, hoera)


    heel veel liefs!

  • 02 Oktober 2012 - 09:51

    Mandy:

    heeey Nian!

    Klinkt alweer heel erg leuk!
    Bij mij is het vrij saai en gewoon als elk jaar (tot nu toe)
    Ik ben bezig met mn profielwerkstuk over kindertekeningen
    en ga vanmiddag naar mijn oude basisschool om afspraak te maken
    zodat we met de kinderen tekening kunnen gaan maken die we dan gaan
    onderzoeken etc. :)
    En over vier weken heb ik mn eerste SE week, dus ben benieuwd hoe dat gaat.
    Voor sommige vakken vind ik het heeel erg veel wat ik moet leren :O
    Verder vind ik de 6e tot nu toe nog meevallen, maar dat zal wel veranderen als ik eenmaal aan de eerste SE week bezig ben. ;)
    Dat was het wel weer. :P
    We moeten btw echt een keertje afspreken voor skype,
    want ik kijk altijd als je niet online bent. ;P

    Love you!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Milton

Nianne

Ik ben Nianne, ik ben 17 jaar en zal het jaar na het behalen van mijn diploma in Amerika doorbrengen en daar naar de fife High School gaan. Ik zal proberen deze blog dat jaar zo goed mogelijk bij te houden en alle spannende, leuke, gezellige en ook mindere dingen met jullie te delen! Liefs Nianne

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 1355
Totaal aantal bezoekers 32596

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2019

Master in Noorwegen

18 Augustus 2012 - 30 November -0001

High School jaar

Landen bezocht: