My first days at Fife high school! - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu My first days at Fife high school! - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu

My first days at Fife high school!

Blijf op de hoogte en volg Nianne

11 September 2012 | Verenigde Staten, Milton

Jaja hier is dan weer eindelijk een blog en hij is een stuk langer geworden dat dat ik van plan was.. sorry ik zal proberen het beter bij te gaan houden zodat jullie niet elke keer zo’n hele lap tekst hoeven te lezen ;)
Maargoed hier over mijn week en ik heb mij eerste dagen op de Amerikaanse high school er op zitten!
Maar voordat ik daar alles over ga vertellen moet ik eerst nog over maandag vertellen. Maandag ochtend was ik vrij vroeg wakker. Ik heb van deze tijd gebruik gemaakt om schoon te maken. Want nee het is echt niet dat ik alleen maar leuke dingen doe hier, ik maak ook mijn eigen kamer en badkamer schoon en doe mijn eigen was en aangezien ik ook een slaapzak van iemand had geleend voor het kamp was het aardig wat was.. Rond half één stapte we in de auto om naar Fret Meijer te rijden, daar had ik afgesproken met Maher, de Libanese jongen van het kamp. Zijn gastouders waren hier en met hun reed ik mee naar hun huis. Zijn gastfamilie bestaat uit een gastvader, gastmoeder en een gastbroer. Ze hebben ook nog een dochter maar die woont niet meer thuis, die dochter had wel ook een dochter van 7 en die was er op bezoek, een heel erg schattig meisje! Het huis was heel mooi, alles was op 1 verdieping maar ze hadden het leuk ingericht en in de tuin hadden ze een zwembad! En wat ze ook hadden…. 6 honden!! Echt zulke schatjes van honden! 5 kleintjes en 1 grote, die de jongste van allemaal was ;) We hebben veel gezwommen, ondanks dat het best koud was, maar we hebben ook gewoon gekletst en de meest heerlijke tosti in een lange tijd gegeten! De hostfather van Maher had het gemaakt en ze waren echt heel erg goed gelukt! (ik heb het later zelf ook geprobeerd maar het kwam er geen eens bij in de buurt.. ) Later waren we nog aan een film begonnen, maar na een paar minuten was het alweer tijd om in de auto te gaan, want om vijf uur moest ik weer bij Fret Meijer zijn waar Kim mij weer ophaalde. Het was maandag namelijk Labor day, en dat betekenden dat we met de hele familie samen gingen eten. Iedereen was er, behalve Jeff want zijn beste vriend kreeg een baby, het eten was heel erg lekker en het was gezellig om zo met z’n alle te zijn. Na het eten hebben Kim, Josh en ik nog een paar spelletjes gespeeld, het was heel erg gezellig!! Josh vertelde mij ook dat ik tot ik achttien ben niet mee mag doen met de spelletjes die hij met z’n vrienden speelt omdat ze een soort van gewelddadig zijn.. maar ik ben benieuwd, nog drie weken! Nog maar drie weken!! Om achttien te worden in Amerika voelt wel een beetje raar, omdat het toch een soort van belangrijke leeftijd is.. ik denk dat ik een groot deel van die dag skypend door ga brengen ;)
En dan zijn we bij dinsdag, de eerste school dag op Fife high school.
Mijn wekker ging belachelijk vroeg, half zeven, want om tien over half acht begint de school! Kim en Jurren zetten mij af bij de school, ik was het eerste kind dat Jurren ooit naar school bracht dus dat was ook een historisch momentje. Het begon met een introductie voor de sophomore en de nieuwe studenten, maar het was voornamelijk gericht op de sophomore. Het begon met de cheerleaders, daarna moest het schoollied gezongen worden en de regels werden uitgelegd aan de hand van een klein toneelstukje. Ik zat hier samen met drie andere nieuwe senior studenten. Daarna werden we per vijf opgedeeld met een buddy, die van mij was een Junior en hij gaf een rondleiding door de school en vertelde er wat over en daarna nam hij nog eens de regels en richtlijnen met ons door. We hadden ondertussen ons rooster gekregen en voor de gene die niet weten hoe het Amerikaanse schoolsysteem werkt (zoals ik tot een paar dagen gelden) zal ik dat eerst even uitleggen: In een jaar heb je twee semesters, sommige vakken die je hebt heb je een heel jaar lang en sommige heb je maar een semester. Daarnaast kan je elk jaar opnieuw je vakken kiezen, kies je een bepaald vak opnieuw dat zit je in level twee. Elke dag heb je zes vakken en elke les duurt een uur, dit herhaalt zich elke dag in precies de zelfde volgorde. Dus wanneer je geschiedenis het eerste uur hebt, dan heb je dat elke dag het eerste uur. Het vierde uur bepaald wanneer je pauze is, heb je een bepaalde docent dan heb je na het derde uur pauze, met een andere docent heb je na het vierde uur pauze. Ik heb de laatste. Mijn rooster was iets anders dan verwacht, hier is het:
1e Us history
2e Independent living
- 2th semester - condition and strength
3e basic design and painting
- 2th semester - Child development
4e 12 grade English
5e Chamber Choir
6e sport marketing
- 2th semester swimming
Zoals de meeste van jullie meteen al zullen zien zijn een paar van deze vakken nou niet bepaald iets voor mij. We moesten alle vakken 10 minuten doen, hadden daarna pauze en moesten dan 20 minuten naar alle lessen en deze keer met de juniors and seniors er bij. Dit was om kennis te maken met de school, de leraren, de vakken en de andere studenten. Us history was best wel leuk, ik vind geschiedenis sowieso leuk dus dat komt goed uit. Independent living heeft een hele lieve docent en het best een interessant vak, maar er zaten wel wat typische mensen bij. Zo was er ook een meisje dat vertelde dat ze hun huis in California niet meer konden betalen en toen is ze met haar vriendje hier heen gegaan en wonen ze in een motel en na school werken ze allemaal heel hard enzo. Het is zo zielig maar ik kan me het ook zo niet voorstellen dat je zo’n leven leidt. Basic Art and painting was heel erg leuk, een hele spontane docent! Engels was wel oké, de docent was helemaal enthousiast dat ze eindelijk eens een exchange student in haar klas had dus dat was wel leuk, en ze is heel erg bereidt om mij te helpen. Chamber Choir daar in tegen was heel anders, ik dacht dat het heel leuk zou zijn maar toen ik binnen kwam bleek dat je er auditie voor moest doen en die man vond dat ik dat meteen maar moest doen.. maar ik wilde niet voor allemaal nieuwe mensen auditie doen, dus ik vertelde hem dat ik wilde stoppen met deze klas dus dat een auditie niet nodig was. Gelukkig maar want hij was echt niet aardig! In de les daarna zei hij ook dat je maar niet moest denken dat je het zonder extra zanglessen ging redden want deze groep zou je dan meteen inhalen. De les daarna was sport marketing en ik had werkelijk waar geen idee wat ik daar deed!! De vrouw was heel aardig en ze begreep mij ook helemaal, want ik pas gewoon echt niet in die klas! De dag was dus wel aardig maar het was nog een behoorlijk zooitje. Die middag heb ik het verder rustig aan gedaan want ik was best wel moe van weer zo’n hele dag school en dan ook nog eens het concentreren op het Engels.
Woensdag was de tweede dag school en het was een stuk beter dan de eerste. Ze hadden mijn rooster nog niet veranderd dus dat was wel vervelend maar de eerste uren vond ik prima om te volgen maar ik weigerde om naar de laatste twee klassen te gaan, ook omdat beide docenten mij toestemming hadden gegeven om weg te blijven. En toen had ik opeens heel snel een afspraak met mijn counselor. We hebben een heel tijd gepraat en uiteindelijk heeft hij mijn vakken veranderand. Nu is het: Us history, ASL, painting (2th semester child devollepment), 12th grade english, film and literature (2th semester independent living), swimming (2th semester een ander vak waarvan ik de naam telkens vergeet maar ik zal het wel eens opzoeken0
Dit was dus een stuk beter en ik kon metten door naar film and literature and dat was eigenlijk een hele leuke les. We gaan daar veel film kijken en deze beoordelen en kijken wat voor soort films we leuk vinden en waarom. De vrouw die het gaf was heel erg vriendelijk en het lijkt mij echt een super leuke les! Daarna had ik zwemmen. We gingen nog niet naar het zwembad want we gingen eerst praten over regels en we keken een film met instructies enzo. De zwemleraar is best wel streng enzo maar ik denk dat het wel heel leuk wordt. Het zwemmen zelf begint maandag en ik had een zwempak nodig. Dus na school ben ik met Jurren naar het winkelcentrum gegaan om school spullen te kopen en op zoek te gaan naar een zwempak, wat echt onmogelijk is.
Donderdag was de eerste hele dag met het goede rooster. Eerst was dus geschiedenis en er zit daar een heel aardig meisje achter mij, dus ik dacht “eindelijk een aardig iemand!” blijkt ze dus een running start te hebben en volgt ze alleen dat eerste uur op de high school. Maar goed, daarna had ik ASL en ik zat daar naast een meisje dat geen woord tegen mij zei en alleen maar met de jongen naast haar praatte. Dus toen we in teams moesten werken ben ik met die jongen van plaats geruild zodat ik met dat meisje er naast kon werken. Maar die zei al helemaal niks en ze keek de hele tijd heel boos. Maar je jongen voor haar was wel heel erg aardig dus toen ben ik naast hem gaan zitten. Bij painting daarna was het ook leuk, de jongen waar ik daar naast zat was ook wel aardig dus dat maakte het een stuk gezelliger. Engels was oké, maar ik vind het niet echt een leuk vak en het is vrij moeilijk om bij te houden. De pauze daarna was de schoolfoto dus heb ik de hele pauze in de rij gestaan, maar de foto is best aardig ene ik kreeg ook meteen mijn student-ID. dat is wel heel handig dat ik die nu heb. Bij film and literature gingen we de film ‘night at the opera” kijken, een oude klassieke zwart wit film en we kregen zelfs een snack voor bij de film. Bij zwemmen gingen we die dag wandelen. Ik liep samen met een jongen en hij was heel erg aardig. We hebben een heel tijd gepraat dus het was erg gezellig. Die middag werd ik opgehaald door Jeff in een soort cabrio. Zo leuk zo’n open dak auto! Die avond had Kim bijbelstudie in de kerk dus zijn Jurren en ik weer naar het winkelcentrum gagaan waar ik eindelijk mijn badpak vond!! Die avond gingen we een toetje eten bij de mac en daar zaten ook twee jongens van mijn school en ze begonnen tegen mij te praten, ik vond het echt leuk dat ze mij herkende!!
Vrijdag was weer het eerste uur geschiedenis en ik was vergeten mij huiswerk af te maken, ja ik was het nu al vergeten.. we moesten eerder uit de les omdat we een long welcomes ensemble hadden. Daarin legde ze opnieuw alle regels uit, kregen we een agenda en de asb-precidents probeerde ons allemaal nog over te halen om een asb-kaart te kopen en toen probeerde ze ons nog een liedje aan te leren maar dat leek echt helemaal nergens op.. Ik had die dag daarvoor bij zwemmen trouwens de andere exchange student van PAX ontmoet. Ze komt uit Italië en ze heet Adriane. We hebben ons ingeschreven voor één van de asb-activiteiten. De lessen die volgde waren leuk maar eigenlijk wilde ik zo snel mogelijk naar huis om me klaar te maken voor de bruiloft. Het begon eerder dan verwacht dus gelukkig was ik optijd begonnen. Waarschijnlijk hebben de meeste van jullie de foto’s wel op facebook gezien. We gingen met de cabrio naar de bruiloft, met we bedoel ik Jeff en ik. Want het was de dochter van zijn baas die ging trouwen. Eenmaal daar aangekomen vond iedereen dat ik er prachtig uitzag en ik kreeg heel veel complimenten dus dat was wel heel leuk! We vonden een mooi plaatsje aan het gangpad en al vrij snel begon het. De bruidsmeisjes kwamen eerste (te korte jurkjes en te hoge hakken.. dat was een beetje jammer) en de bruidsjongens kwamen, zij hadden we echt hele mooie pakken. De bruid zelf was ook echt prachtig! Ze had een onwijs mooie jurk en ondanks dat ze stevig was maakte deze jurk haar heel slank. De bruiloft zelf was als alle andere bruiloften behalve het eind toen begon er opeen hele vrolijke muziek te spelen en gingen ze allemaal dansen enzo. Na de bruiloft was de receptie, het werd in de gymzaal van de kerk gehouden en het zag er echt prachtig uit! Ik zat aan een tafel met vrienden van de bruid, ze waren iets van 21 en er was hier één meisje en dat vond mijn jurk helemaal prachtig en ze vond het onwijs cool dat ik uit Nederland kwam dus daar heb ik een heel tijd mee gepraat. Er bleken ook andere exchange students te zijn maar die voorde niet zo heel veel uit en vonden alles saai, maar het was juist zo leuk! Alle speeches werden gehouden, de eerste dans van de bruid en bruidegom, het boeket (wat ik gemist heb… ) en de kous band van de bruid. Het was super leuk de taart was heerlijk (het avond eten iets minder) en ik heb ook nog heel leuk gedanst op het feest! Op de weg terug had Jeff bedacht dat we nog langs de kust konden gaan, we zijn naar de pier gegaan en hebben hier een heel tijd gelopen, het was heel mooi zo in de avond met de bergen op de achtergrond. Ik heb echt een onwijs leuke avond gehad en het was zo leuk om mee te maken!! Eenmaal thuis heb ik alles natuurlijk meteen aan Jurren en Kim verteld en daarna heb ik met Kim nog een film gekeken (nadat Jeff hamburgers had gehaald want we hadden echt nog honger.)
Zaterdag was de dag van de hangout. Ik was iets eerder opgestaan om nog even te skypen. Met Merith heb ik weer een aflevering Vampire Dairies via skype gekeken! Daarna werd ik opgehaald door Adriane en zij bracht mij naar de pick-up. Daar gingen we op de bus die ons ver boven Seatlle bracht. Het was een onwijs groot huis met weer van alles er op en er aan maar het hoogte punt was de filmkamer met allemaal banken, een mega tv en complete duisterheid! Veel van mijn vrienden waren er en we hebben echt een geweldige dag gehad. We hebben bijgepraat over de eerste week, we hadden een heerlijke pasta maaltijd en we hebben gevaren in een klein bootje dat onbestuurbaar was waardoor we moesten peddelen.. Het was een erg gelaagde dag en het is jammer dat sommige zo ver weg wonen want het beginnen echt goede vrienden van mij te worden.
Toen ik terug kwam in de avond ben ik met Kim een sandwich gaan halen en hebben we deze opgegeten op een strand met zonsondergang. Daarna zijn we terug naar huis gegaan en hebben we een film gekeken.

Hele dikke knuffels en kussen
Ik mis jullie,
Nianne

  • 11 September 2012 - 15:56

    Merith:

    He Nian, :)

    Wow ik heb je halve bijbel gelezen hoor, hahaha wat een leuk verhaal zeg!!
    Maar ik ben gewoon de hele tijd kwijt waar ik ben ;O dus zou je voor mij bij je volgende blog alinea's willen doen? :)

    Die film les die klinkt zooooo leuk :O Daar ben ik gwn echt jaloers op!! En dat zwemmen :O Wat voor badpak heb je??

    Ik heb vandaag je pakje gekregen :D Echt super leuK!Alleen ik mag pas de envelop de 16 open maken :(

    hahaha xx Merith

  • 12 September 2012 - 01:19

    OMA:

    Lieve Nianne,
    Het is op het ogenblik 1uur in de nacht,maar ik wil je toch even melden dat ik genoten heb van je verhaal.
    Eigenlijk weet je dit al want ik heb net met je zitten kletsen op skype.Heel veel liefs en een dikke kus Omaxxxx

  • 13 September 2012 - 21:04

    Mandy:

    het klinkt zo leuk allemaal Nian!
    Gelukkig gaat het al wat beter op school, hopelijk vind je daar nog wat meer aardige mensen.
    :),
    Love you. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Milton

Nianne

Ik ben Nianne, ik ben 17 jaar en zal het jaar na het behalen van mijn diploma in Amerika doorbrengen en daar naar de fife High School gaan. Ik zal proberen deze blog dat jaar zo goed mogelijk bij te houden en alle spannende, leuke, gezellige en ook mindere dingen met jullie te delen! Liefs Nianne

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 32596

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2019

Master in Noorwegen

18 Augustus 2012 - 30 November -0001

High School jaar

Landen bezocht: