Kamp en een paar ander dagen - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu Kamp en een paar ander dagen - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu

Kamp en een paar ander dagen

Blijf op de hoogte en volg Nianne

03 September 2012 | Verenigde Staten, Milton

het is alweer even gelden dat ik een blog heb geschreven, het schiet er telkens bij in. Maargoed hier gaan we weer.
Allereerst wil ik even zeggen dat ik het heel leuk vind dat jullie mijn blog lezen en van die lieve berichtjes achterlaten!

Maargoed, maandag... dat was eigenlijk niet zo'n heel bijzondere dag. Jurren was naar het museum en Kim was werken, wat betekende Home alone, maar ik heb er van genoten! Eerst lang uitslapen gevolgd door m'n series kijken en uitgebreid skype met m'n familie en in het bijzonder met Merith, waarmee ik via Skype vampire Dairies ging kijken, zo leuk!!
In de avond heb ik met Kim en Jurren een film gekeken.

Dinsdag was volgens mij niet heel erg anders, dat ik het me niet echt meer kan herrinneren zegt al genoeg :P Wel weet ik dat we langs vrienden van hun zijn gegaan om de slaapzak op te halen voor het kamp. Deze vrienden zijn doof en dat maakt het soms behoorlijk lastig om met iemand te praten.. ik moet echt snel gebarentaal gaan leren want bijna alle vrieden die ik tot nu toe heb ontmoet gebruiken het!! Ik hoop dat ik een beetje talent heb anders zou het nog wel eens heel lang kunnen duren voordat ik een normaal gesprek kan voeren. Nu kom ik niet verder dan m'n naam en zeggen dat ik een exchange student uit Nederland ben XD

Woensdag was het kamp. Om elf uur moesten we bij de parkeerplaats zijn achter de kerk. Hier werden we opgehaald door een grote bus die ons naar Long Beach zou brengen, wat drie uur verder op ligt. Ik zat naast Frederico, een jongen uit Argentinië en was omringt door andere spaanstalige. Best lastig aangezien ze voornamelijk in hun eigen taal spreken, maar gelukkig vertaald Frederico alles voor mij en zodra ze het echt door hadden schakelde ze ook wel over naar Engels (voor even) Na twee uur rijden hadden we een stop bij de Mac, ik had eigen eten mee en Frederico had eten mee voor ongeveer een week, dus de junkfood heb ik een keertje overgeslagen. Hoe dichter we bij Long Beach kwamen hoe mooier het werd. Er zijn zo veel bomen, heel hoog en helemaal groen, er tussen door allemaal kleine riviertjes. Het was heel mooi.
Aangekomen bij het kamp bleek het een bijbelkamp te zijn.. maar niets wees hier verder op. Ons gebied bleek een grote gymzaal te zijn met aan de zijkanten de kamers. Ik had een kamer met vier andere, niet echt mensen waarmee ik omging maar ze waren wel aarig. Ik weet niet meer precies wat ik welke volgorde was dus ik vertel alles maar gewoon even doorelkaar...
We zaten direct aan het strand, de mensen uit Zuid-Amerika weigerde het een strand te noemen omdat het geen palmbomen had, blauw water en geel zand. Ze vonden dit veelste grijs, het was volgens hun gewoon 'kust" haha maar het leek eigenlijk heel erg op het nederlandse strand. Het had duinen, een grijze zee met golven en het zelfde zand. Het voelde net alsof ik een paar dagen naar Scheveningen ging!! Ik ging met Mat, uit Hongarije, en Maher, uit Libanon, ook in de zee zwemmen. Het was heerlijk water, precies goed, al vond de rest het allemaal verschrikkelijk koud! Er was een man, Mike Miller, die ons vertelde over liefde, respect en je houding. Hoe je andere mensen moet behandelen en hoe dit invloed heeft op je leven. Het klinkt misschien suf maar hij kon echt zo goed vertellen, iedereen was stil als hij praatte! We hebben ook een kampvuur gehad. Het was ijskoud buiten maar het was heel gezellig. We hadden eten en mensen speelde gitaar, een echt kampvuur!
Op donderdag zijn we naar het stadscentrum van Longbeach gegaan. Het is heel klein maar wel heel schattig. Ze hadden allemaal bakkers en snoepwinkeltjes met de meest lekkere dingen erin!! Één winkel stond bekend om de beste ijsjes, en het was helemaal waar! Ze hadden 48 smaken en de bolletjes waren huge!! Ik had het zelfde als altijd, mint chocolade :) Samen met Kim, uit Duitsland, Frederico en nog een meisje uit Duitsland wiens naam ik nu even niet weet, heb ik Laser tag gespeeld. Ik had het nog nooit gedaan maar het was zo leuk!! Ik had verwacht dat ik laatste zou worden maar dat was geen eens het geval! Het was echt heel erg leuk en ik wil het zeker vaker doen! Ook ben ik samen met Kim en Frederico nog naar World's longest Beach geweest, het was gewoon een strand, niks bijzonders, maar nu kunnen we toch zeggen dat we er geweest zijn ;) We aten in het kamp trouwens allemaal samen, en het eten was heel lekker. We hebben één dag gewoon aardappelen, groeten, vlees gegeten. Voor de rest hadden we natcho's, hamburgers (natuurlijk) en wentelteefjes en ei in morgen. We hebben een avond ook nog in het zwembad gezwommen, het was een vrij klein zwembad maar er waren drie badmeesters, echt veel!
Vrijdag hadden we eerst nog een soort van groepsproject en daarna was het tijd voor de regels... ik wist bijna alles al dus het was best saai, maar sommige regels zijn echt te gek voor woorden. Ze hebben er ongeveer een half uur lang gepraat over hoe erg het was als je met een baby thuis kwam, al kregen vooral de jongens te horen hoe erg het was als ze een baby zouden hebben hier in Amerika, en dat ze op de meisje uit de groep moeten passen enzo, vooral de manier waarop ze het zeiden was heel grappig. Ook legde ze nog een keer uit dat je niet 1-op-1 mag daten en dat zij aanraden maar één keer per weer contact te hebben met thuis... tot nu toe heb ik elke dag wel contact gehad ;) maargoed ze vertelde ook genoeg leuke dingen, zoals waardoor ze besloten hadden ons in de organisatie te nemen. Het was omdat we allemaal straight A students zijn (... uhm... ), omdat we het leuk vinden om dingen met onse familie te doen, omdat we een passie hebben en omdat we lachen met onze ogen. Ik vond het wel leuk om te horen! Ook vertelde ze over de trip naar Florida en de Skietrip, ik heb er nu al heel veel zin in!! Daarna was het weer tijd om terug te gaan. Ik zat weer naast Frederico, achter mij zat Sergio, Venezuela, en aan de andere kant van het gangpad zat Yoo Na, Zuid-korea. We stopte weer bij de Mac en ik ben naar de Subway gegaan, aan de overkant, ik ben echt weg van deze winkel, de broodjes zijn zo lekker!! De bus reis was verder gezellig. We hadden weer meer dan genoeg te eten, ze draaide een film en ik heb geslapen :)
Eenmaal weer bij de kerk werd ik opgehaald door Kim en Jurren. Het waren hele gezellige dagen en het is ook een hele leuke groep. Ik kijk nu al uit naar de volgende activiteit! In de avond heb ik met Jurren, Kim, grag en Missy Pizza gegeten en daarna heb ik met Kim en Missy de rest van de avond nog spelletjes gespeeld.

Zaterdag ben ik met Kim en Josh naar het postkantoor gegaan om een pakketje voor pappa en mamma op de post te doen. dat moest snel, wil het optijd zijn voor Merith's verjaardag! Daarna zijn we nog langs de Cosco gegaan waar ze Gouda kaas lieten proeven, zooo lekker!! De vrouw zag hoe lekker ik het vond en toen kreeg ik heel veel plakjes van haar mee, echt heel lief! We hebben ook een stuk Gouda gekocht, man wat smaakt dat goed in vergelijking met de Amerikaanse kaas!! Na de cosco zijn we doorgegaan naar de verjaardag van het bloemenmeisje van Kim en Jurren, de dochter van de dovenvrienden. Ik kende niemand en er waren ook niet echt mensen van mijn leeftijd, maar ik heb me wel vermaakt. In de avond gingen we eten in the mall. Je hebt dan gewoon iets van 10 verschillende eettentjes en dan kan je allemaal ergens iets halen en dan in het midden opeten, was echt leuk!! (ik heb trouwens een broodje gegeten, wel een groot broodje) Ik wilde ook graag even shoppen, maar Jurren moest naar het museum dus we moesten naar huis, maaar... we kwamen terug!!! het is geweldig shoppen hier!! Ze hadden grote uitverkoop waardoor alles heel weinig geld kosten. Ik heb heel veel gepast en uiteindelijk een vestje en een rokje gekocht. Toen vertelde Kim me dat Jeff mij mee wilt nemen als introducee naar de bruiloft van vrienden van hem!! Dus dat was shoppen voor een jurk!!!!En ik heb er een gevonden! Ik vond hem op het eerste gezicht niet zo mooi maar ik ben nu helemaal verliefd op m'n jurk!! De bruiloft is vrijdag dus dan zullen jullie wel foto's zien! In een andere winkel zag Kim ook nog een leuk shirtje voor me en dat heb ik aangepast , het was heel leuk en ik heb het van haar gekregen! Echt lief. We hebben toen nog even ergens thee gedronken en zijn naar huis gegaan. Daar was Jeff ook en ik heb meteen even een modeshow gegeven (later ook nog op skype voor pappa en mamma) Ik ben echt heel blij met al m'n nieuw kleren en ik heb echt zo'n zin in de bruiloft!
En vandaag, ik wilde gaan werken op een van de games, maar Tony (m'n begeleider) bevestigde mijn mail niet en het bleek dus gewoon niet door te gaan. Toen ben ik maar meegegaan naar de kerk. Na de kerk hebben we bij Denny's gegeten, het was heel lekker en weer eens wat anders. Daarna zijn we langs wat winkels gegaan (de grote winkels, dus niet shoppen) en nu zit ik op m'n kamer met Fudge!! Zo lekker!!
Nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte. Dinsdag begint school en ik zal proberen daar zo snel mogelijk een blog over te schrijven zodat jullie weten hoe mijn eerst dag verlopen is. Ik ben heeeel benieuwd...

Dikke knuffel xxx Nianne

  • 03 September 2012 - 08:18

    Vera:

    jouw blog maakt mijn saaie treinreis helemaal gezellig!
    Het klinkt allemaal zo leuk.
    Zondag om 4 uur hebben we een skypegroepsgesprek over de eerste schoolweek.
    Kan je dan of moeten we het een beetje verlaten?
    Laat maar weten via facebook.
    Xxxx

  • 03 September 2012 - 08:18

    Vera:

    jouw blog maakt mijn saaie treinreis helemaal gezellig!
    Het klinkt allemaal zo leuk.
    Zondag om 4 uur hebben we een skypegroepsgesprek over de eerste schoolweek.
    Kan je dan of moeten we het een beetje verlaten?
    Laat maar weten via facebook.
    Xxxx

  • 03 September 2012 - 13:49

    Tante Agaath:

    Hallo Nianne,

    Het valt mij op dar er geen ander Nederlands meisje of jongen is in de groep.Wat leuk zo'n Amerikaanse bruiloft. Krijg ik ook een foto van je. Geniet maar lekker!
    Liefs Tante en Oom.

  • 03 September 2012 - 19:09

    Nianne De Haas:

    Vera: nee vier uur is Prima, ik kan alleen niet zo heel erg lang, want ik moet een uur later in de auto zitten om te gaan werken :)
    Tante Agaath: Nee klopt, ik ben de enige uit Nederland die mijn organisatie ooit gehad heeft. Er is wel een jongen uit België, en die spreekt dus wel Nederlands. Ja tuurlijk krijgt u de foto ook, ik zet ze op facebook en oma zal ze dan vast wel even doorsturen! toch oma???
    Liefs Nianne

  • 05 September 2012 - 10:18

    Opa Antoon:

    Ik wordt al meer de elektronische snelweg opgeduwd. Heb tot op heden kunnen leven zonder facebook en twitter en kan het me nog permiteren om mijn telefoon maximaal een uur per week aan te hebben staan ! Maar het is wel erg leuk om deze verhalen te lezen. Ik vrees dat we 20 kilo meer Nianne terugkrijgen dan er in Amerika is ingebracht ! Het is eten en eten ! Nu ik het eenmaal gevonden heb, blijf ik je met genegenheid volgen.

  • 06 September 2012 - 01:48

    Nianne De Haas:

    Heey opa, leuk om te horen dat je het leest!! Hahaha voor die 20 kilo ben ik inderdaad ook bang, maar ik probeer zo gezond mogelijk te leven (naj soms..) Liefs Nianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Milton

Nianne

Ik ben Nianne, ik ben 17 jaar en zal het jaar na het behalen van mijn diploma in Amerika doorbrengen en daar naar de fife High School gaan. Ik zal proberen deze blog dat jaar zo goed mogelijk bij te houden en alle spannende, leuke, gezellige en ook mindere dingen met jullie te delen! Liefs Nianne

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 32596

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2019

Master in Noorwegen

18 Augustus 2012 - 30 November -0001

High School jaar

Landen bezocht: