Geweldige dagen! - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu Geweldige dagen! - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu

Geweldige dagen!

Blijf op de hoogte en volg Nianne

27 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Milton

En we zijn weer drie dagen verder, drie erg leuke dagen!
Laat ik beginnen bij Vrijdag:
Vrijdag hadden we een hele rustige dag, pas om half één moesten we vertrekken dus ik heb deze ochtend gebruikt om brieven te schrijven en een cadeautje te maken voor mijn zusje, die over twee weken en zes dagen jarig is. En aangezien de post er een tijdje over gaat doen moet het ver van te voren helemaal klaar zijn! Om half één gingen we weg omdat Jurren naar het Art museum moest, hij doet daar vrijwilligers werk. De gewoonte is om daarvoor eerst langs de Starbucks te gaan, zo ook deze week en ik heb ontdekt dat ze zulke lekkere broodjes hebben! Zo'n panini met mozzarella, tomaat en pesto! Zo goed!
Bij het art museum aangekomen viel het op dat het zó rustig was. Ik heb in totaal vier mensen zien lopen in het hele museum! Op de plek waar Jurren z'n werk doet was al helemaal niemand te bekennen. Ik had hier een gesprek met de vrijwillige begeleider omdat ik ga helpen in the open art studio, de druks bezochte plek van het museum, dus dat is goed! Ze vroeg me wat vragen en ik moest wat papieren in vullen en daarna zette ze mij bij een jongen die daar ook werkte zodat hij alles uit kon leggen. The open art studio is heel gaaf, ze hebben heel veel soorten materialen en je kan er van alles doen, die jongen daar in tegen was een beetje vaag...
Na het museum moesten we ongeveer gelijk door naar the Deaf coffee house. Het in een de gemeenschappelijke ruimte onder de kerk en er komen dove mensen en mensen die wel kunnen horen maar hun gebarentaal willen oefenen. Het is iedere vierde vrijdag van de maand, iedereen neemt iets te eten mee en elke maand zorgen andere voor de rest, deze maand waren het Jurren en Kim. Er kwamen rond de dertig mensen deze keer, Kim vertelde dat dat heel weinig is want normaal zijn de studenten er ook, die proberen punten te halen voor hun ASL klassen, en dan zijn er rond de 250 mensen! Ik vond het eerlijk gezegd wel even fijn om zo rustig te beginnen. Het is lastig om te communiceren met dove mensen omdat ze geen lip kunnen lezen en ik geen gebarentaal begrijp, of naja heeeel weinig! Ik ging daarom bij een klein meisje genaamd Emma zitten, ze heeft me tot haar beste vriendin benoemd en ik heb zelf een beste vriendinnenketting gekregen! Ze heeft me de hele avond bezig gehouden met alle spelletjes die we moesten spelen, ze was echt heel schattig! Er was chocoladetaart over en dat hebben we thuis nog opgegeten, het was zo lekker!!

De volgende dag was weer een rustige dag. In de ochtend was ik alleen thuis en kon ik dus doen en laten wat ik wilde. Ik begon de ochtend met wat series kijken en internetten maar ik ben ook maar wat schoon gaan maken om toch nog het idee te hebben dat ik wat nuttigs had gedaan. Rond een uur of twee gingen we naar een picknick in het park van Kim haar werk. Je kan in dat park plekken reserveren met tafels en een grill en dan kan je daar gewoon een bbq geven. Er kwamen naar weinig mensen naar de picknick, maar ondanks dat was het toch best gezellig! En ze hadden de meest heerlijke brownies! Ze hebben hier gewoon in het algemeen heel erg veel lekkere zoete dingen!
In de avond zijn we langs het huis gegaan waar ze eigenlijk in wilde wonen voordat ik hier zo komen, maar de huurders wilde het huis een jaar langer hebben, dus ze gaan er nu pas in als ik alweer terug ben. Het huis is heel erg mooi, echt in zo’n Amerikaanse buurt, het nadeel is wel dat je echt NIETS zonder auto kan omdat het midden op een berg ligt en je 15 minuten met de auto moet rijden voordat je bij een hele kleine supermarkt bent en een half uur voor een echt dorpje. Dat dorpje was trouwens we echt te leuk! Ik zou daar dan naar school gaan, maar het gaf echt zo’n gezellig dorpssfeertje, heel leuk. Daarna zijn we ook lang het huis gereden wat ze daarvoor wilde laten bouwen, zó mooi! Dat was ook in zo’n Amerikaanse buurt en toch ook heel dicht bij een dorpje, ik zou er heel kunnen lopen, net als naar mijn school. Ik vond het heel leuk om te zien!
In de avond hadden we tijd over en hebben we een film gekeken en worteltjestaart gegeten die heel erg lekker was! Als ik zo alles opschrijf wat ik eet is het echt heel veel… ik ga echt als een dikke Amerikaan thuis komen…
Zondag had ik de exchange bbq. Met een grote gele schoolbus werd ik opgehaald bij de kerk, ik ontmoette hier ook al wat andere studenten: een meisje uit China, een jongen uit Noorwegen, een jongen uit Oostrijk en een jongen uit Duitsland. Terwijl we naar de bestemming reden kwam er steeds meer mensen in de bus en al snel was duidelijk dat Duitsland in overvloed was! Ze vertelde me ook dat ik hun eerste Nederlandse student was!
Onze eindbestemming was echt prachtig. Het was een enorme villawijk aan Lake Taps. De mensen die hier wonen hebben zelf geen student maar stellen wel elk jaar hun huis twee keer beschikbaar voor de organisatie! Het had alles wat je maar bedenken kon. Ze hadden een volleybalveld, een pingpongtafel, een airhockeytafel, een hottub, een watertrampoline, kano’s, waterfietsen, Jetski’s en een speedboot waar je met zo’n ding achter kan hangen. Dat laatste trouwens was dood eng en pijnlijk maar het was ook zo cool!!
Maar ik zal even bij het begin beginnen: eerst kregen we de regels uitgelegd, een daar van was dat je in het water altijd een zwemvest aan moest hebben. Soms is dat best irritant maar het is zo relaxt dat je blijft drijven zonder iets te hoeven doen!! Na de regels mochten we vrij gaan rondlopen en doen wat we wilde. Ik ging op dat moment vooral veel om met het meisje uit China en een jongen uit Libanon. Het was echt heel erg leuk! Ik kwam er ook achter dat er een jongen uit België was, wel uit het Franse gebied maar hij spreekt ook Nederlands! Je merkt wel dat de mensen die de zelfde taal spreken vaak bij elkaar blijven, dit zag je vooral de met Duitsers en de mensen die Spaans spraken. Na een tijdje hadden we een introductiespel. Je moest je naam zeggen met een gebaar en iedereen moest het nadoen, we hebben een soort steen-papier-schaar gespeeld en een met-iedereen-praten rondje. Het waren niet de meest boeiende spelletjes maar het was wel leuk. Hierna was het eten klaar, iedereen kreeg een hamburger (ze hadden mayonaise!) en er waren heel veel salades! Het eten was erg goed! Als toetje hadden ze een welkom to America taart en chocochipcookies! Na het eten gingen we het water weer in. Samen met de jongen uit Oostrijk en een jongen uit Argentinië ging ik op dat ding achter de boot. Het gaat zo snel!! Je krijgt allemaal water in je ogen en je moet echt heel stevig vast houden om er niet af te vallen want de helft van de tijd lig je helemaal niet meer op dat opblaas ding, maar lig je gewoon helemaal op het water. Toen de boot even stil stond om ons een pauze te geven zei die jongen uit Oostrijk: “I lost my pants, I’m naked..” hahahaha het was echt zo grappig en hij bleef daar maar liggen omdat hij niet meer durfde op te staan natuurlijk, we hebben ons echt dood gelachen! Toen de boot weer eenmaal verder ging viel ik er vrij snel af, het is zo zwaar om je de hele tijd vast te houden! Het er af vallen was heel raar, je gaat zo snel en wanneer je in het water komt is er opeens zo’n rust, je komt helemaal stil te liggen enzo, heel raar. Ik ben naar binnen gegaan om een broek te vinden voor die jongen maar ik kon het echt niet vinden, hij had intussen een handdoek gevonden en was zelf naar binnen gekomen, gelukkig had hij nog een broek bij zich! Daarna ben ik samen met Sahra, een Duits meisje op de Jetski’s gegaan, we mochten ze zelf niet rijden want daar heb je een rijbewijs voor nodig maar een andere man kon het wel. Die dingen gaan zo’n hard maar het is ook zo leuk!! Ik was wel echt bang dat ik er af zou vallen, zeker als je over die golven gaat enzo!! Ying, het Chinese meisje , wilde ook dus ben ik nog een keer gegaan. Nu in het midden was al een stuk minder eng is dan achterop! Na dit zat de dag er al weer vrij snel op. Na afscheid te hebben genomen gingen sommige, waaronder ik, met de schoolbus weer terug. Het was een geweldige dag en gelukkig zie ik ze woensdag weer want dan gaan we voor drie dagen naar het strand!!
Eenmaal thuis heb ik Jurren en Kim uitgebreid verslag gedaan van mijn dag. Daarna heb ik nog even een beetje avond gegeten en hebben we een spelletje gedaan, weer een spelletje waar ik niet zo heel erg goed in was… En daarna hebben we nog een film gekeken met nog een stukje worteltaart omdat we het de vorige keer niet op kregen.
Ik kijk terug op een geweldige dag, ondanks dat ik nu overal spierpijn heb en ik onder de blauwe plekken zit. Maar ik kijk ook terug op een geweldige week! Ik heb het hier onwijs naar m’n zin en ik hoop dat de rest van het jaar zo leuk blijft!!
Liefs Nianne

  • 27 Augustus 2012 - 22:17

    Leonieke:

    Jeetje, hadden kim en jurren voor die hele groep van het dovencafe eten gemaakt!!!???
    en worteltjestaart, en brownies,.. Het klinkt allemaal zalig!
    De rest van je verhaal klinkt ook niet onaardig :-) straks wil je niet meer terug.
    Kus X mam

  • 27 Augustus 2012 - 22:20

    Nianne De Haas:

    Neee iedereen neemt zelf iets mee (dat is tenminste de bedoeling) en het is meer een soort snack, geen avond eten! Xxxxxx

  • 27 Augustus 2012 - 23:18

    Mandy:

    waaauuw,
    het klinkt echt zo gaaf wat je gedaan hebt! Ik ben echt heeeel erg jaloers nian! :O
    en 3 dagen strand?? whoow. echt zo vet wat je allemaal meemaakt,
    en je bent er pas net, je hebt nog een heel jaar. ^^
    ook zo gaaf dat je mensen uit al die verschillende landen ontmoet. :D
    moet je echt een keertje gaan spreken op skype. :)
    XXxx Mandy

  • 28 Augustus 2012 - 09:59

    Oma:

    allemaggies ,wat maak jij veel mee! Geweldig dat Kim en Jurren dit mee helpen verzorgen al die lekkere dingen ,ik ben bij je moeder wel wat gewend maar Kim kan er ook wat van!Heerlijk om al die mensen te ontmoeten,je verhaal is geweldig. Ik zie je wel weer op skype veel lieve groetjes en een dikke kus van Oma.

  • 29 Augustus 2012 - 21:34

    Tante Agaath:

    Jeetje Nianne, al dat eten!. Ik herinner me nu ineens een verhaal van vrienden van ons. Hun oudste zoon was net als jij nu, voor een jaar naar America. Toen ze hem aan het einde van dat jaar gingen ophalen op schiphol herkende ze hem niet meer . hij was enorm dik geworden. Ik dacht ,nou ja zeg overdrijf niet zo, maar na jouw verhaal lijkt het me heel aannemelijk.

  • 30 Augustus 2012 - 03:55

    Nicky M. Hansen:

    Heel leuk om al je verhalen te lezen! Geloof dat jij het prima naar je zin hebt daar, fijn! Geniet er maar lekker van xx Nicky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Milton

Nianne

Ik ben Nianne, ik ben 17 jaar en zal het jaar na het behalen van mijn diploma in Amerika doorbrengen en daar naar de fife High School gaan. Ik zal proberen deze blog dat jaar zo goed mogelijk bij te houden en alle spannende, leuke, gezellige en ook mindere dingen met jullie te delen! Liefs Nianne

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 32596

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2019

Master in Noorwegen

18 Augustus 2012 - 30 November -0001

High School jaar

Landen bezocht: