Everything is bigger in America! - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu Everything is bigger in America! - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu

Everything is bigger in America!

Blijf op de hoogte en volg Nianne

24 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Milton

Misschien ben ik momenteel iets te enthousiast met het schijven van blogs naar ik wil jullie graag op de hoogte houden en zoveel mogelijk vertellen wat ik hier allemaal mee maak!

Kim is, zoals ik misschien al eerder verteld heb, een gebaren tolk. Ze gaat naar verschillende plaatsen om te vertalen en zo ook gisteren. Ze moest in Olympia zijn, de hoofdstad van de staat Washington! Jurren en ik ging met haar mee, om er een leuk dagje uit van te maken. Voordat ze moest werken had ze eerst nog twee uur vrij dus besloten we naar het overheisgebouw van de staat te gaan! Een enorm gebouw, echt enorm, het leek wel het paleis van de koningin! Maargoed, in dit gebouw vinden alle statelijke politieke gebeurtenissen plaats. Tijdens de rondleiding die we hier kregen vertelde ze ons waar de verschillende kamers voor waren maar aangezien mijn engels op politiek gebied nog niet heel erg goed is begreep ik niet alles. Toch was het een erg interessante tour en het gebouw was echt prachtig!

Na deze culturele gebeurtenis stond mij de volgende de wachten: eten bij de Subway! Ik weet dat we die ook in Nederland hebben, maar ik had er nog nooit gegeten ;) Je kunt zo veel lekkere dingen op je broodje doen, maar sommige dingen van Nederland missen ze toch echt. Wat ik heel apart vond, was dat Amerikanen bij hun broodje een zakje chips en een koekje uitzoeken.. maar het broodje was erg lekker!
Na het eten moest Kim werken, een half uurtje maar, dus Jurren en ik wachtten op haar. we zijn nog even doorgereden naar de bouwmarkt, en ja, ook deze was vrij groot.

Toen we terug kwamen werd ik door de buurman uitgenodigd om met hun mee te gaan fiesten. Super leuk, wel heel anders dan dat ik gewend was! Ze fietsen hier op mountainbikes, een helm dragen is verplicht en onder de achttien jaar moet je eigenlijk een rood/oranje vlaggetje op je fiets (dat hebben we dus NIET gedaan!!) Met de auto, erg mooie auto trouwens met zo'n open dak enzo ;) , zijn we naar een plek gegaan waar je kan fietsen. Dit was ongeveer een half uur rijden want langs de weg fietsen kan hier absoluut niet!!! Het was even wennen om op een mountainbike te fietsen, maar het gaat zoveel gemakkelijker dan een normale fiets! we hebben intotaal zo'n 30 km gefietst en zijn onderweg bramen wezen plukken! Ze zien de bramenplanten als onkruid hier, ze hebben er zo veel van, en daardoor hangen ze nog helemaal vol en prachtige bramen! Het was echt heel leuk om te fietsen en het was een prachtige omgeving, ik ga het zeker vaker doen!

Na het fietsen bleef ik bij de buren eten en gingen we America got's talent kijken. Ik wist dat ze veel reclame hadden maar dat er na élke act reclame kwam vond ik wel heel erg veel. Gelukkig zijn de reclames hier wel korter, ongveer 2 tot 3 minuten. De tv's zijn hier best ingewikkeld! Alle amerikaanse programma's die ik thuis leuk vind kan ik hier met geen mogelijkheid vinden. Ik denk dat ik nog wat weken nodig heb voordat ik het eindelijk weet!!

Vandaag gingen we weer met Kim mee, ze had een hele vroege afspraak wat betekende dat we om half zeven moesten opstaan... We gingen naar de woonplek van de marine mensen. Ze moest twee uur werken, dus besloten Jurren en ik om naar de Starbucks te gaan!! Het was lekker, al vind ik Starbucks er nog altijd leuker uitzien dan dat het ook echt smaakt..
Na het ophalen van Kim zijn we weer verschillenden grote winkels afgegaan en ik heb mijn eerste Amerikaanse hotdog gegeten! Hij was lekker al kan het toch niet tippen aan de hotdogs van de HEMA!
En ik had nog een hoogtepunt vandaag, ik heb eindelijk Wasa crackers gevonden!! Ja, het klinkt nogal als een triest hoogtepunt, maar ik was er écht heel erg blij mee!!!

Rond drie uur hadden we een afspraak op de school. Ik zat met twee andere nieuwe studenten (niet buitenlands) er zijn er vast nog wel meer, maar die waren er niet rond dit tijdstip. Er werd ond verteld wat de verschillende vakken waren en gaf ons wat algemene informatie. Doordat ik in Nederland mij diploma toch al op zak heb hoef ik hier geen enkele soort wiskunde meer te doen!!! De vakken die ik wel ga volgen (naja proberen te volgen, het wordt er een selectie van) zijn: Us histoy, Engels, ASL (american sign language), literatuur waardering (alleen maar boeke naar keuze lezen in de les), choir, child and development, child/parenting, draiwing, painting, acting.
Ik vind het echt super leuk klinken!! Het zijn misschien niet de meest intelligente vakken maar ik vond het zo leuk klinken dat ik het niet niet wilde doen! Ze hadden ook nog gitaarlessen, dat leek mij ook super maar je moet je eigen instrument hebben..
Ik ben benieuwd welke vakken ik precies ga krijgen maar volgens mij gaat het sowieso heel erg leuk worden!!

Wat me leuk leek als sport was zwemmen, daar ging ik ook langs maar de coach was zo kort af en gemeen dat het mij meteen deed terug denken aan de tijd van synchroonzwemmen. Dus dat plan is over, het wordt geen zwemmen. Ik wil wel heel graag in de schoolmusical spelen dus waarschijnlijk ga ik dat na schooltijd doen!

Tijdens het avondeten heb ik ook weer wat nieuws geprobeerd, mais! Maar dan echt nog op zo'n ding en dat je moet kluiven. Ze smeren er hier veel boter op en dan zout. Het is niet lekker!

In de avond besloten we naar een film te gaan. Mijn eerste keer in een echte Amerikaanse bioscoop en ik denk dat ik geen eens meer hoef te vertellen dat deze weer reusachtig was.. (18 zalen!!) Bij je kaartje krijg je een gratis beker frisdrank ik had gewoon de S, maar deze was al zo groot dat ik hem niet met één hand kon vast houden en zelfs na de film heb ik nog meer dan de helfd over..
We gingen trouwnes naar "the odd life of timothy green" echt zo'n mooie film en ook heel erg zielig!!

Ik heb het erg naar mijn zin hier!
Sorry voor het wat hak-op-de-tak verhaal en de mogelijke spellings/typefouten het is eigenlijk al veel te laat om nog een blog te schijven.

Heel veel knuffels vanuit Amerika

  • 24 Augustus 2012 - 10:49

    Sigrid:

    Hallo daar, leuk om te lezen dat je het al een heel stuk meer naar je zin hebt! Lekker hoor dat je je waza creakertjes hebt gevonden. Geniet nog maar. Groetjes uit Aalsmeer!

  • 24 Augustus 2012 - 11:15

    Florine:

    Lieverd! Wat fijn dat je het naar je zin hebt :) Jajaa wat ik al verwachte; acting en de schoolmusical. Ben benieuwd of On Stage er aan kan tippen haha. Hier alles ook oke, maar wanneer school weer begint zal ik je wel echt gaan missen hoor! Ik blijf je ook wel op de hoogte houden van theater enzo ofcoursee ;) en vind het super leuk om je blogs te lezen. I follow youuu!
    Wat ik alleen nog steeds niet weet is jou adres daar. Nu kan ik nml nog geen kaartjes sturen ;)
    Dikke kus! xFlorine

  • 24 Augustus 2012 - 14:17

    Leonieke:

    Haha, goed dat je t doorhad want er zitten echt tig vertypingen in.

    Dat vlaggetje vind ik echt hilarisch!! Had er graag een foto van gehad. Van die bramen. U even lekker bramentaart maken he, laat zien dat je een kind van je moeder bent.
    En die zwemcoach; wat naar! Maar gelijk heb je, je zit er voor je plezier en niet om je een jaar te laten afblaffen door zo'n typ.

    Hier vanavond de eerste "voice" aflevering,.
    En ik had net leuk nieuws, maar ik ga je niet vertellen wat, want t heeft alles te maken met je verjaardag :-))

    Knuffel!
    Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Milton

Nianne

Ik ben Nianne, ik ben 17 jaar en zal het jaar na het behalen van mijn diploma in Amerika doorbrengen en daar naar de fife High School gaan. Ik zal proberen deze blog dat jaar zo goed mogelijk bij te houden en alle spannende, leuke, gezellige en ook mindere dingen met jullie te delen! Liefs Nianne

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 32596

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2019

Master in Noorwegen

18 Augustus 2012 - 30 November -0001

High School jaar

Landen bezocht: