op de hoogte houden! - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu op de hoogte houden! - Reisverslag uit Milton, Verenigde Staten van Nianne Haas - WaarBenJij.nu

op de hoogte houden!

Blijf op de hoogte en volg Nianne

22 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Milton

Ondanks dat mijn laaste reisverslag nog helemaal niet zo lang gelden is, toch maar weer even eentje om jullie goed op de hoogte te houden.
Maandag ben ik samen met Kim naar Fife HighSchool gereden, de High School waar ik over minder dan twee weken ga beginnen. Ik moest me hier inschrijven en een afspraak maken met de counselor. Het duurde enige tijd doordat ik bij de administratie nog helemaal niet bekend was. Maargoed, inmiddels weten ze dat ik kom en is mijn afspraak donderdag om 15.00 uur. Wat mij heel erg opviel was dat, twee weken voordat de school pas echt ging beginnen, er al heel veel leerlingen rond liepen. Er zijn in de zomervakantie al allemaal try outs en trainingen, zodat de wedstijden meteen in het nieuwe schooljaar kunnen beginnen, echt vreemd. Kim heeft mij een rondleiding gegeven door de school. Het is echt zo'n typisch Amerikaanse high School, niet heel groot maar zeker groot genoeg. Het bestaat uit vier of vijf gebouwen, die allemaal ander soort vakken hebben. Vooral het drama lokaal ziet er erg leuk ui!! In één van de gebouwen zitten twee hele grote gymzalen. Hier kwamen we een paar andere seniors tegen. Een vrouw die ik eerder al had ontmoet, toen ik alleen door de gangen liep, stelde ze aan mij voor zodat ik al een paar gezichten zou herkennen op mijn eerste dag. Ze waren in de gymzaal een diapresentatie aan het voorbereiden voor vrijdag wanneer de nieuwe leerlingen komen, ik dus ook.
Na de school helemaal gezien te hebben zijn we door gereden naar de IKEA om nieuwe spullen uit te zoeken voor mijn kamer! Super om allemaal nieuwe dingen te mogen kiezen!! Ik heb alles in zandkleuren gehouden doordat mijn muren al die kleur hebben en ik donkere meubels heb. Het begint steeds meer mijn eigen plekje te worden en dat is echt heel fijn. In de IKEA heb ik Kim nog op een lunch getrakteerden tot mijn grote verbazing zag ik dat bij elk gerecht de caloriën er bij stonden!! De zweedse gehakballen bevatten 850 tot 1050 caloriën, die neem ik dus ook niet meer, dat is de helft van wat je op een dag nodig hebt!!
Na de IKEA zijn we naar Walmart geweest, een waanzinnig grote winkel, maar dat verbaaste me inmiddels al niet meer. Wat me wel verbaaste was alle dikke mensen in een scootmobiel-winkelwagentje, zodat je niet door de winkel heen hoeft te lopen! Amerikanen zijn soms zo lui! Ze hebben trouwens ook overal een Drive through voor, het postkantoor, de prikken van de doctor je kan het echt zo gek niet verzinnen, ze komen nergens hun auto voor uit.
In de avond gingen we salade eten met fruitsaladen, het was erg lekker en ik begon al weer wat meer te eten, al was het nog steeds niet erg veel. Na het eten hebben ze mij een kaart spel geleerd, hand & foot heet het volgens mij. Hun zoon kwam ook nog even langs om te kletsen en daarna ben ik naar bed gegaan.
De volgende dag (gister) was Kim werken en was ik de hele dag met Jurren. Eerst zijn we weer naar de Walmert geweest om dingen te ruilen en weer andere dingen te kopen. Ik heb ook wat eten gehaald wat ik Nederland altijd heel erg lekker vind, zoals tomaten met mozerella, al smaakt hier toch alles anders. Na de Walmart zijn we doorgereden naar Tacoma, een vrij grote stad op ongeveer 20 minuten rijden. Jurren werk hier in twee musea, het car's museum en het art museum. Hier zijn we even langs gereden en daarna zijn we doorgereden naar de pier. Je had vanaf daar heel mooi uitzich over het water en naar de bergen! Wat wel heel raar was, was dat er aan de palen van de pier (in het water) echt enorm grote zeesterren zaten, ik wist echt niet dat ze zo groot bestonden!!
Na de pier zijn we doorgereden naar een rozenpark, erg mooi, hier hebben we ook even rondgelopen. Maar daarna zijn we doorgereden naar Fort Nisqually, een oud indianen fort! Het was zo leuk om te zien, het is net een soort openlucht museum en er lopen allemaal mensen rond om je wat te vertellen over de geschiedenis, het was echt heel interessant! Ik zal zometeen even kijken of ik wat foto's hierbij kan plaatsen en anders komen ze op mijn facebook te staan. Na het fort zijn we terug gereden naar huis en hebben we gewoon rustig op de bank gehangen. Ik heb nog best lang met pappa en mamma geskyped en ze een digitale rondleiding gegeven door het huis, ze hebben zelfs gekke buurman Bob ontmoet. Het was zo fijn om ze allebei even te zien!!
Ik ben ook deze avond weer vrij vroeg gaan slapen doordat zo'n dag toch best uitputtend is, alleen wordt ik hierdoor wel elke dat vrij vroeg wakker. Het voordeel hiervan is dat het dan normale tijd is in Nederland en ik met jullie kan skype.
Ik schrijf snel weer!
Hele dikke knuffel Nianne

  • 22 Augustus 2012 - 17:16

    Dana:

    Super leuk om al je Amerikaanse avonturen te lezen. Ben blij dat je al een beetje begint te wennen! Super leuk!
    xx

  • 22 Augustus 2012 - 21:05

    Mandy:

    heeey,
    echt heel erg leuk zo'n blog. Ik schrok wel een beetje van je vorige, maar gelukkig gaat het al een stuk beter, en hele mooie foto's! :).
    Ik moet nog eventjes een microfoon koptelefoon kopen
    en dan kan ik ook skypen! :)
    moeten we wel net de goede tijd hebben. :P
    Heeeeel erg veel plezier nog en je school lijkt me heel erg gaaf! <3
    Xxx Mandy

  • 22 Augustus 2012 - 21:30

    Leonieke:

    Heb je een foto van die zeesterren? Lijkt me heel bijzonder. Lekker dat je zo aan het wennen bent! Ben je de enige buitenlandse student die op school begint dit jaar?
    Kus! Mam

  • 23 Augustus 2012 - 00:37

    Nianne De Haas:

    haha ja de school lijkt ook heel gaaf. Ik hoorde dat ik maar vijf vakken hoef te kiezen, dus dat klinkt vrij weinig! En het lijkt me super leuk om met je te kunnen skypen!!
    Nee ik heb helaas geen foto's van die zeesterren, je moest best wel ver naar voren buigen om die te zien en ik was bang dat mijn camera dan in het water zou vallen..
    Tot nu toe heb ik gehoord van één andere student, maar die van mij zat er niet bij, dus misschien die van andere ook niet..
    Leuk om te zien dat jullie mijn blog lezen!
    Kusje

  • 23 Augustus 2012 - 21:51

    Yvonne:

    Super leuk je blog. Ik blijf hem lezen hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Milton

Nianne

Ik ben Nianne, ik ben 17 jaar en zal het jaar na het behalen van mijn diploma in Amerika doorbrengen en daar naar de fife High School gaan. Ik zal proberen deze blog dat jaar zo goed mogelijk bij te houden en alle spannende, leuke, gezellige en ook mindere dingen met jullie te delen! Liefs Nianne

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 32596

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2019

Master in Noorwegen

18 Augustus 2012 - 30 November -0001

High School jaar

Landen bezocht: