Eerste dag - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Nianne Haas - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Nianne Haas - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Nianne

11 Augustus 2017 | Noorwegen, Trondheim

Hei Hei,
Hierbij mijn eerste Blog vanuit mijn eigen bed in mijn kleine rode huisje in Trondheim! Ik ga proberen met meer regelmaat te bloggen, zodat het niet van die elle lange verhalen worden zoals tijdens mijn Amerika reis, maar ik kan natuurlijk niks beloven ;)

Het begon allemaal in Nederland. Ik was aangenomen voor mijn master, was ondertussen aan het afstuderen van de ACPA en probeerde zoveel mogelijk te werken om een kleine buffer op te bouwen. En opeens was het al zover. Ik vond het fijn om iedereen nog even bij elkaar te zien op mijn afscheidsfeestje, en ik realiseer mij daardoor nog beter hoeveel lieve mensen ik om mij heen heb in Nederland. Maar hoe lief, leuk en gezellig iedereen ook is/was, ik wilde op reis. Iets nieuws beginnen in een ander land, waar ik niemand ken.. En ik weet nog hoe dat in het begin voelde in Amerika. Maar ik weet ook hoe het aan het einde was. Hoe ik nu nog steeds een thuis heb aan de andere kant van de wereld. Het gevoel aan het eind won van het gevoel aan het begin. Dus daarom zit ik nu hier. Deze keer maar op 2 uur vliegen afstand, gelukkig (Bezoek is welkom). Maarja dat gevoel aan het begin was weer precies het zelfde.

Want na een heeeerlijke week in Trondheim te hebben gehad met mijn ouders en zusjes, waarbij zij mij hebben geholpen met mij kamer (en nog veel meer: dankje pap, mam en an!), zat ik hier donderdagmiddag toch alleen. En als ik ergens niet van hou dan is dat alleen zijn zonder plannen..

Dus heb ik mij voor donderdag de taak gegeven om sollicitaties te versturen, eten te komen en met Amanda* thee te drinken.

* Amanda is mijn huisgenootje. Ze is 20 jaar, komt uit het noorden van Noorwegen (daar waar ze in de winter de zon NIET zien). Ze zit in het 2e jaar van haar Bachelor en studeert geschiedeins met een minor in religie.

Het plan van donderdag was redelijk goed gelukt, en door gezellig met oma en mama te skypen voelde het ook niet zo alleen. Daarnaast is Amanda een enorme klets, dus we hebben heel lang gepraat! Ik heb daarna heerlijk geslapen in mijn hoogslaper en werd de volgende ochtend veelste vroeg wakker.

Om 9 uur besloot ik toch maar mijn bed uit te gaan en iets te gaan doen. Omdat ik nog niet precies wist hoe ik een dag zonder plannen in moest gaan vullen, begon ik de ochtend met een stuk fietsen (SHOCK!!) Een uur later was ik weer thuis. De vorige bewoner had veel dingen laten staan, dus ik besloot het eens leeg te halen en op te ruimen (wat achterblijft: heel veel extra kastruimte!). Tussen de oude spullen stonden ook 3 waterkokers, een broodrooster en een dweil. Deze heb ik schoon gemaakt, getest en op de verkoop facebook pagina gezet. Ik heb alles verkocht, voor 6.50 euro per stuk. Toen de studenten het kwamen ophalen, vroeg ik of ze ook even thee wilde komen drinken. Opeens had ik twee mensen op bezoek in mijn kamer. Eén van die twee belde een vriend om ook te komen, en zo waren er drie!

We besloten z'n alle naar de IKEA te lopen (5k) en ze hadden nog iemand gevonden, dus toen waren het er 4.
Bij de IKEA heb ik mijn verdiende geld uitgegeven aan eten (NIET goedkoop bij de IKEA, betaalde voor de goedkoopste maaltijd 12 euro..)
Gezellig, lekker en ik hoef niet te koken! (Voor degene die de illusie hebben dat ik van koken houd.. dat klopt niet!)
Daarna zijn we de IKEA door gegaan om alles te kopen wat zij nodig hadden (ze waren gister pas aangekomen).

Al met al, 4 nieuwe 'vrienden' gemaakt. Morgen ga ik met ze naar de stad lopen (opnieuw 5k). Het is fijn om langzaam wat meer mensen te leren kennen!

Het is spannend maar ook erg leuk allemaal, ik denk dat ik mij hier uiteindelijk best thuis kan voelen. Ik ben nu al heel erg blij met mijn gezellige kamer en geniet ervan om nieuwe mensen te ontmoeten en blijven ontmoeten!

Mochten jullie vragen hebben over mijn Noorse "Avontuur", vraag ze gerust ;)

  • 12 Augustus 2017 - 00:13

    Will. (Oma):

    Wat een gezellig verslag ik ben blij voor je dat je al leuke contacten hebt en wens je een mooie tijd daar! Liefs xxx

  • 12 Augustus 2017 - 08:37

    Dana:

    Wauw! Stoer hoor! Heel veel plezier daar! x

  • 12 Augustus 2017 - 09:25

    Eline:

    "Toen de studenten het kwamen ophalen, vroeg ik of ze ook even thee wilde komen drinken. Opeens had ik twee mensen op bezoek in mijn kamer." Er verscheen een enorme glimlach op m'n gezicht toen ik dit las. Yes Nianne ! Topper ben je !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nianne

Ik ben Nianne, ik ben 17 jaar en zal het jaar na het behalen van mijn diploma in Amerika doorbrengen en daar naar de fife High School gaan. Ik zal proberen deze blog dat jaar zo goed mogelijk bij te houden en alle spannende, leuke, gezellige en ook mindere dingen met jullie te delen! Liefs Nianne

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 32543

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2019

Master in Noorwegen

18 Augustus 2012 - 30 November -0001

High School jaar

Landen bezocht: